Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Gepost op: 24 december 2005, 14:16:38
Goedemiddag,

Ik was benieuwd welke brigades het al voor mekaar hebben om aangesloten te worden op het P2000/C2000 systeem.

Hoe zit het met de aanschaf van de apparatuur en hoe is het e.e.a geregeld bij een inzet, hoe zijn de verdere afspraken met de Veiligheidsregio's.

Hopende op wat reacties.

gr,

Paul


Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #1 Gepost op: 24 december 2005, 15:38:18
De reddingsbrigade Den Helder heeft sinds afgelopen zomer twee C2000-portofoons, i.c.m. een aantal pagers, voor onder meer de strand- en/of alarmploeg. Deze worden tot volle tevredenheid van iedereen gebruikt. De porto's komen geloof ik bij de gemeentebrandweer weg.

In de Noordkop hebben meerdere brigade's hun C2000-spul al prima op orde.

Inzet e.d. zijn in diverse protocollen geregeld.

Groeten,
bAdemArk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #2 Gepost op: 24 december 2005, 15:46:35
Waarom deze vraag? 8)


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2005, 18:25:30
RB Culemborg maakt gebruik van een C2000 portofoon. Ter beschikking gesteld door de brandweer Culemborg. Dit om bij inzet te kunnen comuniceren met RAC, OVD e.a.
In januari 2006 volgen de P2000 alarmontvangers. Alarmering geschiedt nu nog analoog. In de toekomst komt er in het voertuig ook nog een C2000 mobilofoon.


hetgooi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2005, 13:40:04
Goedemiddag,

Ik was benieuwd welke brigades het al voor mekaar hebben om aangesloten te worden op het P2000/C2000 systeem.

Hoe zit het met de aanschaf van de apparatuur en hoe is het e.e.a geregeld bij een inzet, hoe zijn de verdere afspraken met de Veiligheidsregio's.

Hopende op wat reacties.

RB Blaricum, Huizen en Naarden sinds deze zomer. Alles is verkregen via de brandweer. (Portofoons/mobilofoons en alarmontvangers)

Elk actief lid heeft een eigen alarmontvanger en elk "uitruk" vaartuig een 2 tal portofoons waarvan er 1 in een carkit zit. Verder is afhankelijk van de brigade ook nog een mobilofoon of portofoon op de post aanwezig.


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2005, 13:45:57
Lezen er hier ook brigades uit de VRR (Vieligheids Regio Rijnmond) mee en hebben deze brigades al wat ondernomen?

Dus Rockanje, Rotterdam of Hellevoetsluis?

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #6 Gepost op: 26 december 2005, 12:09:07
Rotterdam was geloof ik nog niet aangesloten op C1000 (!?), werd in een interview afgelopen zomer verteld.

Wellicht is dat nu veranderd!

Groeten,
bAdemArk


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 26 december 2005, 14:52:42
Dat klopt het is nu veranderd, alle kern-diensten zijn uitgerust met een C2000 porto

Pagers en mobs volgen in 2006.
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2006, 19:51:09
C1000 (!?)
Dan krijgt iedereen de 2e porto gratis zeker?  ;D
343, never forget.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2006, 21:55:48
Infostreams worden op dit moment in Gelderland Zuid uitgegeven. Reddingsbrigade Culemborg heeft de pagers ook binnen en deze worden vandaag en morgen uitgeleverd aan de bemanning.