Communicatie- en rampenoefening hulpdiensten Westerscheldetunnel

Auteur Topic: Communicatie- en rampenoefening hulpdiensten Westerscheldetunnel  (gelezen 7893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #20 Gepost op: 23 maart 2006, 12:12:07
Burgemeesters, Binnenlandze Zaken, IVB'ers (Ik Voel me Belangrijk) VMP'ers ( Verantwoordelijk Meelevende Personen), en dat voor maar 26,4 kilometer tunnel . . .  ???

26,4? De totale lengte maal 4 rijstroken zeker?
Zo kan ik het ook :-)

Gr
Erik


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2006, 12:33:24
26,4? De totale lengte maal 4 rijstroken zeker?
Zo kan ik het ook :-)

Gr
Erik

Helaas is het toch zo . . . . oostbuis en westbuis, daarnaast twee tunnels onder het wegdek ( kabelkanalen ) waaronder ook de verschillende kelders zitten. Als je boven het wegdek rijdt zie je maar de helft . . . . vandaar dat wij (OHD) spreken over 4 tunnels waarvan 2 voor het wegverkeer en 2 voor het werkverkeer ( inderdaad een hele route als je ademlucht meeneemt  ;) )


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2006, 13:18:55
Helaas is het toch zo . . . . oostbuis en westbuis, daarnaast twee tunnels onder het wegdek ( kabelkanalen ) waaronder ook de verschillende kelders zitten. Als je boven het wegdek rijdt zie je maar de helft . . . . vandaar dat wij (OHD) spreken over 4 tunnels waarvan 2 voor het wegverkeer en 2 voor het werkverkeer ( inderdaad een hele route als je ademlucht meeneemt  ;) )
 

Als je het niet erg vindt blijft ie voor mij gewoon 6,6 kilometer :-)

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2006, 00:48:58
Alleen ziet ie er in een tunnel volgens mij nog gevaarlijker uit dan bij daglicht  :P

Maar serieus... waren er zoveel persfiguren en fotografen?
En dan was ik er nog niet eens :-)

Gr
Erik

Dan had je naar omroepzeeland moeten kijken, daar was ik in beeld..... 8) ;D ;D


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2009, 20:20:52
Volledige afsluiting Westerscheldetunnel 16 Juni a.s

De Westerscheldetunnel is geheel gestremd voor verkeer in beide richtingen van dinsdag 16 juni 2009 om 20.30 uur tot woensdag 17 juni 2009 04.00 uur vanwege een multidisciplinaire oefening in de tunnel. Aan de oefening zullen onder andere politie, brandweer en GHOR deelnemen. Een dergelijke oefening moet volgens de wet voor verkeerstunnels minimaal één keer in de vier jaar gehouden worden. Na de oefening worden de veiligheidsmaatregelen en - installaties in de tunnel getest. Ook wordt er tijdens de afsluiting groot onderhoud gepleegd aan de tunnel en op de toeleidende wegen.  

http://www.westerscheldetunnel.nl/


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2009, 20:40:10
ben je erbij ?  ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2009, 22:25:00
Enig idee vanaf welk tijdstip we iets kunnen verwachten?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2009, 12:04:40
Oefening Westerscheldetunnel supertraag

door Harmen van der Werf. woensdag 17 juni 2009 | 07:22 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 17 juni 2009 | 11:28

Tekstgrootte  
 

Oefening in de Westerscheldetunnel, gisteravond.foto Willem Mieras

BORSSELE - Laat er alsjeblieft nooit een ernstig ongeval in de Westerscheldetunnel gebeuren. Afgaand op een oefening die gisteravond plaatsvond in de tunnel, moet dan het ergste worden gevreesd.

Een door de politie vanuit Terneuzen achtervolgde auto was over de kop geslagen bij de oefening. De politiewagen knalde daar weer op, waarna direct een grote file ontstond. Voor het oog kwam de hulpverlening door brandweer en politie vervolgens supertraag op gang. En dat was in werkelijkheid ook zo. Politiewoordvoerder Alwin Don zei halverwege de oefening: "De alarmering verloopt erg langzaam. Dat moet we goed evalueren."

De oefening kon plaatsvinden, omdat er toch onderhoudswerk aan de wegen richting de Westerscheldetunnel moest gebeuren.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/5125637/Oefening-Westerscheldetunnel-supertraag.ece

Hier zullen de nodige A4-tjes weer gevuld kunnen gaan worden


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2009, 13:13:15
Enig idee vanaf welk tijdstip we iets kunnen verwachten?
Rond 21.45 uur is e.e.a. begonnen, alarmering verliep via de desbetreffende gespreksgroepen  O0


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2009, 19:24:57
Kan iemand vertellen of de file (zoals in het stuk beschreven) ook daadwerkelijk geënsceneerd is?

Verder maak ik uit het stuk op dat er geen brand is uitgebroken, klopt dit?

Als laatste vraag, hoe is het incident door de hulpdiensten benaderd? met de rijrichting mee, tegen de rijrichting in of via de andere tunnelbuis?

Hoop dat iemand die erbij is geweest wat antwoorden kan geven.

Alvast bedankt,

Firechief P
boven gemiddelde interesse in tunnels en veiligheid :)