Bij het doorlezen van de politieaanbesteding 2010 kwam ik de het volgende stukje tekst tegen in het document: Beschrijvend Document
2.2.5 Voertuigen Diverse Doeleinden (VDD)
De onderhavige opdracht is verdeeld in drie percelen: personenauto’s, bedrijfsauto’s en motoren.
Echter, direct na publicatie zal een aparte opdracht, zo men wil het “vierde perceel” zijnde VDD, apart
worden aanbesteed.
Het kan namelijk zijn dat er geen geschikt Politievoertuig uit de percelen 1, 2 of 3 te betrekken is. Te
denken valt aan,
1. zwaardere en/of grotere bedrijfsauto’s (zoals voor het wegslepen van auto’s, mobiele eenheid,
zwaar transport),
2. personenauto’s en motoren voor specifieke onopvallende taken (observatie- en
arrestatieteams) die moeten afwijken van de traditionele merken,
3. personenauto’s voor hondentransport (meer als 3 honden),
4. snelweg- en/of cameratoezicht,
5. groepstransport (arrestantenvervoer),
6. containervervoer (commandowagens).
Er wordt van uitgegaan dat voor bijna 80% de behoefte van de Afnemers ingevuld kan worden uit de
Europese Aanbesteding Politievoertuigen en de rest uit VDD.
Om verdere standaardisatie van de opbouw van de herkenbare politievoertuigen te bereiken ligt het in
de bedoeling om -zoveel mogelijk- bij de opbouw van de herkenbare politievoertuigen
(personenauto’s) uit het VDD dezelfde daksets (merk en wijze van montage) te gebruiken als die bij
perceel 1 van deze aanbesteding. Bij de opbouw van de herkenbare politievoertuigen (bedrijfsauto’s)
uit het VDD dient -zoveel mogelijk- dezelfde daksets (merk en wijze van montage) gebruikt te worden
als die bij perceel 2 van deze aanbesteding.Dus zoals je ziet is de uitzondering voor een snel/ander voertuig al de verkeersdiensten al ingebouwd in de huidige aanbesteding!
Verder las ik ook dat de merken die hebben ingeschreven op de volgende datum de voeruigen moeten inleveren in Lelystad:
Inleveren Politievoertuigen te Lelystad maandag 27 september 2010 14.00 uur
Ophalen Politievoertuigen te Lelystad maandag 11 oktober 2010
Dus zoals je ziet uitgebreide testen!
Wellicht dat er iemand in die periode/op de data in d gelegenheid is wat plaatjes te schieten in Lelystad. (zelf ben ik op vakantie dan,
)