Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 109637 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #220 Gepost op: 22 oktober 2007, 12:14:37
Je lijkt op de achtergrond te hebben scherpgesteld en niet op je hoofdonderwerp. Verder zouik nog even gewacht hebben of ik het slakje zelf nog iets meer in beeld zou kunnen krijgen...  :|

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 22 oktober 2007, 19:51:57
Je lijkt op de achtergrond te hebben scherpgesteld en niet op je hoofdonderwerp. Verder zouik nog even gewacht hebben of ik het slakje zelf nog iets meer in beeld zou kunnen krijgen...  :|
Dat doet m'n cam.. Het schermpje is zo klein dat je net niet ziet of hij nu op het onderwerp of op de achtergrond scherpsteld. Zo heb ik nog een superleuke foto, warop je heel goed de structuur van de steen kunt zien... Terwijl Jip (of Janneke) het onderwerp is  :-\

Over de positie van de slak, die is discutabel ;)
*leegheid*

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 22 oktober 2007, 21:52:58
Dat doet m'n cam.. Het schermpje is zo klein dat je net niet ziet of hij nu op het onderwerp of op de achtergrond scherpsteld. Zo heb ik nog een superleuke foto, warop je heel goed de structuur van de steen kunt zien... Terwijl Jip (of Janneke) het onderwerp is  :-\

Over de positie van de slak, die is discutabel ;)

Als je een botte beitel hebt zal houtsnijwerk ook niet lukken...

Als niet zo'n goede camera hebt zullen de foto's ook tegenvallen...

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 22 oktober 2007, 23:12:29
Als je een botte beitel hebt zal houtsnijwerk ook niet lukken...

Als niet zo'n goede camera hebt zullen de foto's ook tegenvallen...
Je meent het  :|

Mag ik daarom niet om feedback vragen ofzo?
*leegheid*

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 22 oktober 2007, 23:52:13
Dat mag natuurlijk wel alleen heb je volgens mij zelf wel in de gaten wat je nog kan verbeteren. Dan kunnen anderen wel kritiek op je foto hebben maar als je er toch niets mee kunt (bijv zelf scherpstellen) dan schiet je er niets mee op...  ;)

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 23 oktober 2007, 15:31:24
Dat mag natuurlijk wel alleen heb je volgens mij zelf wel in de gaten wat je nog kan verbeteren. Dan kunnen anderen wel kritiek op je foto hebben maar als je er toch niets mee kunt (bijv zelf scherpstellen) dan schiet je er niets mee op...  ;)
Weet ik niet, tot nu toe heb ik hier aardig wat van geleerd. En ergens heb je wel een punt, maar dingen die mij niet opvallen, die niet mooi zijn, valt een ander wel weer op natuurlijk  ;)
*leegheid*

limboke

• Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #226 Gepost op: 9 november 2007, 10:25:32
wil graag eens weten hoe ik deze beter kan fotograferen?.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #227 Gepost op: 9 november 2007, 10:38:16
Zeker voor een nacht/avond foto vind ik 'm erg goed gelukt. Hij is iets bewogen dus misschien moet je nog iets oefenen met je vaste hand. ;) Verder staat het voertuig ook niet helemaal in het midden. De kleuren springen er lekker uit, een leuke foto! O0
343, never forget.

Kees ZHZ

• Senior gebruiker
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #228 Gepost op: 9 november 2007, 13:14:05
wil graag eens weten hoe ik deze beter kan fotograferen?.

Ik zelf zou een iets kortere sluitertijd aanhouden van om en nabij de 1/20, 1/25 en de ISO iets meer verhogen dan 400.
je heb dan wel wat meer ruis maar dit kan je wegwerken in Photoshop. is deze foto genomen met de Kitlens? ik zou je aanraden als je die nog niet heb een 50 mm 1.8, voor weinig geld heb je dan een prima lensje. verder had ik de foto iets meer naar links genomen zodat het stoepje er net niet meer op staat. voor de rest ga ik met Joris mee. ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #229 Gepost op: 9 november 2007, 13:27:20
De auto is niet helemaal scherp, maar de tekst "restaurant" op de gevel wel...  ;)