Dienst Logistiek (RAD-HM)

Auteur Topic: Dienst Logistiek (RAD-HM)  (gelezen 3804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DanielB

  • Gast
Gepost op: 1 november 2006, 18:06:10
Ik rij zo'n 4 á 5 dagen per week in de stoptrein naar Zandvoort aan Zee en kom altijd langs de brandweerkazerne van Leiden, waar o.a. de voertuigen van het SIGMA gehuisd staan.

Ook staat er regelmatig buiten een Sprinter-achtige wagen die alleen voorzien is van blauwe striping en beschikt over een laadklep. Nu reed ik ook laatste met de bus (jaja, ik reis veel met het OV) die wagen zag dat deze van de logistieke dienst van RAD-HM is. Nu heb ik eigenlijk een simpele vraag, wat doet deze dienst precies binnen de RAD van Hollands-Midden? Ik ben namelijk zelf student Logistiek & Economie en ik ben benieuwd of er ook binnen de RAD-HM logistieke stages zijn, aangezien mij geleerd is dat er altijd wel iets op logistiek gebied te verbeteren is (don't blame me! mijn docenten zeggen het).




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2006, 20:44:28
Ik rij zo'n 4 á 5 dagen per week in de stoptrein naar Zandvoort aan Zee en kom altijd langs de brandweerkazerne van Leiden, waar o.a. de voertuigen van het SIGMA gehuisd staan.

Ook staat er regelmatig buiten een Sprinter-achtige wagen die alleen voorzien is van blauwe striping en beschikt over een laadklep. Nu reed ik ook laatste met de bus (jaja, ik reis veel met het OV) die wagen zag dat deze van de logistieke dienst van RAD-HM is. Nu heb ik eigenlijk een simpele vraag, wat doet deze dienst precies binnen de RAD van Hollands-Midden? Ik ben namelijk zelf student Logistiek & Economie en ik ben benieuwd of er ook binnen de RAD-HM logistieke stages zijn, aangezien mij geleerd is dat er altijd wel iets op logistiek gebied te verbeteren is (don't blame me! mijn docenten zeggen het).

Ja, logistiek vind je binnen alle hulpdiensten. Dat kan simpelweg het vervoeren van materialen zijn, isolatiedekens om maar wat te noemen. Mocht een stage binnen de RAD hollands-midden niet lukken, kan je het misschien bij een andere regio of een andere discipline proberen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DanielB

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2006, 21:45:47
Ja, logistiek vind je binnen alle hulpdiensten. Dat kan simpelweg het vervoeren van materialen zijn, isolatiedekens om maar wat te noemen. Mocht een stage binnen de RAD hollands-midden niet lukken, kan je het misschien bij een andere regio of een andere discipline proberen.

Ik hoef pas einde dit jaar of begin volgend schooljaar mijn stageplek bekend te maken aan mijn begeleider, maar ik ben wel nu al aan het rondkijken. Ik wil eigenlijk met de stage ook eventueel bereiken dat ik daar na mijn afstuderen (het jaar daarop) eventueel ook aan het werk kan, omdat ze mij dan wel al kennen en eventueel al tijdens de stage hebben kunnen zien of "gescreend" hebben wat ik allemaal kan en eventueel wat mijn "gebreken" zijn. Ik zou eventueel ook aan de stage kunnen bij de NRK Noodhulp Nationaal, maar ik denk dat een kans op betaald werk na mijn studie daar minder groot is dan bij b.v. de RAD of de Brandweer.

Ben zelf straks woonachtig in Haarlem dus zou het daar ook kunnen vragen, maar weet door het zien van het voertuig (16.601, iig iets in die trant) dat de RAD-HM wel actief bezig ermee is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 1 november 2006, 22:18:09
Ben zelf straks woonachtig in Haarlem dus zou het daar ook kunnen vragen, maar weet door het zien van het voertuig (16.601, iig iets in die trant) dat de RAD-HM wel actief bezig ermee is.

Ik denk dat je minder regio's zal vinden die er niet meer bezig zijn.
Elke discipline (politie, brandweer, ambulance) uit elke regio heeft wel iets betreffende logistiek ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DanielB

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 november 2006, 22:20:38
Ik denk dat je minder regio's zal vinden die er niet meer bezig zijn.
Elke discipline (politie, brandweer, ambulance) uit elke regio heeft wel iets betreffende logistiek ;)

Immers blijft de vraag, hoe is die afdeling te bereiken en is uberhaupt het idee 'stagair' wel welkom?:)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 1 november 2006, 22:26:36
Immers blijft de vraag, hoe is die afdeling te bereiken en is uberhaupt het idee 'stagair' wel welkom?:)

Dan moet je denk ik op zoek naar een communicatiemedewerker. Schrijf een brief / email, hier zie je de mogelijkheden daarvoor bij RADHM: http://www.radhm.nl/scripts/?/19/Contact.html

Na kort uitgelegd te hebben wie je bent, en wat je doet, kan je vragen of je een keer een gesprek kan hebben. In dat gesprek kan je dan uitgebreider op je opleiding en je wensen ingaan. Daar zal je studieloopbaanbegeleider / stagebeleider ook wel tips voor hebben denk ik.

Succes! ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DanielB

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 1 november 2006, 22:38:20
Dan moet je denk ik op zoek naar een communicatiemedewerker. Schrijf een brief / email, hier zie je de mogelijkheden daarvoor bij RADHM: http://www.radhm.nl/scripts/?/19/Contact.html

Na kort uitgelegd te hebben wie je bent, en wat je doet, kan je vragen of je een keer een gesprek kan hebben. In dat gesprek kan je dan uitgebreider op je opleiding en je wensen ingaan. Daar zal je studieloopbaanbegeleider / stagebeleider ook wel tips voor hebben denk ik.

Succes! ;)

Wat ik wel moet zeggen is dat ik uiteindelijk wel naar iets anders op zoek ben dan "logisticus" bij een RAD. Mijn interesse liggen bij de hulpverlening en wil ik daar uiteindelijk ook na eventueel een tweede opleiding (voor die functie) komen te werken, eventueel zelfs op een leidinggevende functie na een aantal jaar. Hierbij geldt natuurlijk wel een MITS, ik moet het wel psychologisch aankunnen. Je hebt mss al iets van een schokkende ervaring gelezen in het "reanimatie op autostoel"-topic...

Ik hoop eigenlijk aan die stage wel iets anders over te houden dan een baan bij een logistieke dienst, mits deze logistieke dienst op een acute en spoedeisende wijze ook echt betrokken kan zijn. Het spoedeisende spreekt mij heel erg aan, met de mits dat ik het wel ook aankan.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 2 november 2006, 09:14:28
De RAD HM is onderdeel van RDOG (regionale dienst openbare gezondheidszorg) waaronder ook de ggd en ghor vallen. www.rdoghm.nl
De RAD faciliteert het logistieke gedeelte en heeft daarvoor een grote wagen met laadklep aangeschaft.
Je ziet de auto meer mij de ggd-vestigingen laden en lossen, dan bij ambulanceposten en dat zegt genoeg over de functie.
Maar in noodgevallen kan er een blauwe pit opgeplakt worden en kan die logistieke ondersteuning bieden bij calamiteiten.


DanielB

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 november 2006, 18:29:51
De RAD HM is onderdeel van RDOG (regionale dienst openbare gezondheidszorg) waaronder ook de ggd en ghor vallen. www.rdoghm.nl
De RAD faciliteert het logistieke gedeelte en heeft daarvoor een grote wagen met laadklep aangeschaft.
Je ziet de auto meer mij de ggd-vestigingen laden en lossen, dan bij ambulanceposten en dat zegt genoeg over de functie.
Maar in noodgevallen kan er een blauwe pit opgeplakt worden en kan die logistieke ondersteuning bieden bij calamiteiten.

Ik heb toevallig vandaag mail ontvangen van de RAD HM, dat de mail doorgestuurd is naar de opleidingscoördinator. Hoop van hem weer snel antwoord te verwachten.