Ervaringen met Firebuster?

Auteur Topic: Ervaringen met Firebuster?  (gelezen 5319 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

  • Gast
Gepost op: 7 januari 2007, 22:20:17
Wij hebben sinds kort een product in één van onze winkels: de Firebuster van Firepro.
Het schijnt dat dit ding erg goed werkt, heeft iemand hier ervaringen mee?

Product info: http://www.brandbluswinkel.nl/shop/product_info.php?manufacturers_id=5&products_id=68

Alvast bedankt voor de info!




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2007, 22:28:56
Dit product was vandaag te zien in het televisieprogamma van Brandweerman Cor  ;D
Het schijnt goed te werken


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2007, 22:32:37
Hoi Edwin,

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag kennis mogen maken met een soortgelijk iets. Namelijk de Fire Knock-out.....

Weliswaar is dit van toepassing op grotere objecten maar de werking is denk ik zo te zien wel hetzelfde. Mijn mening is: als je een kleine besloten ruimte heb zoals omschreven in de beschrijving van het product dat het wel een goede kans van slagen heeft.

Zo te zien is het mechanisme aangesloten op het stroomcircuit van het toestel en zal het direct geactiveerd worden bij sluiting.

Zit er ook nog een andere ontsteking zoals bijvoorbeeld een thermische beveiliging of iets dergelijks op?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2007, 22:33:23
Dit product was vandaag te zien in het televisieprogamma van Brandweerman Cor  ;D
Het schijnt goed te werken

wat je op tv ziet moet je niet altijd geloven ;)..........kijk 21 januari nog maar eens naar hetzelfde programma en vraag me dan nog maar eens wat de werkelijke afloop was ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2007, 14:41:47
Fire Pro..... ::) ::) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,4282.0.html en http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10020.0.html

Leuk spul om idd in een TV / koelkast/ e.d. in te bouwen. Zolang ze niet gaan pretenderen dat ze een vervangend systeem hebben voor een sprinklerinstallatie / gasblusinstallatie / enz vind ik het allemaal best.  :D

De activatie van het product werkt volgens mij met een thermische lont. Het apparaat waar het in gebouwd zit kan je dus al afschrijven (want je hebt al een hoge temp)  maar de vlammen worden wel door dit product gedoofd. Dus of je je apparatuur red? ??? ??? Je red er misschien je huis mee..... ;) Alleen is wel te hopen dat de oorzaak ook tijdens de standtijd van de aerosol 'weg valt' anders gaat de brand daarna gewoon weer verder (bijv bij kortsluiting of oververhitting). ;) De werking van het aerosol is dat het de 'vlamreactie' onderbreekt. Het koelt dus niet, het neemt de brandstof niet weg en het neemt de zuurstof niet weg. Dus als het aerosol na enige tijd niet meer in de 'lucht' zit werkt het ook niet meer. :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2007, 19:31:32
wat je op tv ziet moet je niet altijd geloven ;)..........kijk 21 januari nog maar eens naar hetzelfde programma en vraag me dan nog maar eens wat de werkelijke afloop was ;)
Ik was al op de hoogte van die uitzending,en ik kan je beloven dat ik aan de buis gekluisterd zal zitten  8) ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2007, 20:40:28
Dan ben ik ook heel benieuwd.

We hebben zulke producten nog in de kast liggen,maar om nou te zeggen dat het hard loopt... :-X
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2007, 20:31:30
Dan ben ik ook heel benieuwd.

We hebben zulke producten nog in de kast liggen,maar om nou te zeggen dat het hard loopt... :-X
Dat komt omdat tot voor kort er weinig of geen aandacht was voor dit soort middelen.Men denkt bij brandbeveiliging alleen maar aan de ons welbekende rode brandblussers en brandslanghaspels.Dit soort producten zullen zich moeten gaan bewijzen,en als het daadwerkelijk werkt dan is dat mooi meegenomen.En anders kan de betreffende fabrikant beter stoppen met z,n werk  ;D ;D


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2007, 23:16:34
Ik heb een aantal testen gezien met Pire-Pro en ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenviel.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2007, 18:08:17
Dat komt omdat tot voor kort er weinig of geen aandacht was voor dit soort middelen.Men denkt bij brandbeveiliging alleen maar aan de ons welbekende rode brandblussers en brandslanghaspels.Dit soort producten zullen zich moeten gaan bewijzen,en als het daadwerkelijk werkt dan is dat mooi meegenomen.En anders kan de betreffende fabrikant beter stoppen met z,n werk  ;D ;D

misschien een idee om het fabrikanten verplicht in onder andere nieuwe tv's en wasdrogers te laten plaatsen bij de fabrikage aangezien dit veelal een veroorzaker van brand is
Politie Aspirant niveau 4