Roepnummers van reddingsbrigades

Auteur Topic: Roepnummers van reddingsbrigades  (gelezen 31327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2007, 23:37:11
Maarten,

ik heb het al vele malen aangegeven, maar waarom is de Brandweer zaligmakend?

Dat is ook zeker niet de intentie van mijn bericht. De ene brigade heeft meer met de ambulancedienst, de ander meer met de brandweer (kijk naar bijv. Zandvoort en Culemborg). En wanneer je een "oranje" roepnummer krijgt, betekent dat niet dat je bij de brandweer op het kanaal komt.

Maar het is wel makkelijk als je zowel bij de brandweer, als bij de ambulancedienst, als binnen de brigade(s) zelf met één en hetzelfde roepnummer terecht kunt (misschien niet voor zandvoort, omdat die niet zoveel met de brandweer van doen hebben)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2007, 20:10:04
Sterker nog als er aparte gespreksgroepen voor de Reddingsbrigades komen binnen C2000 kan er met geen van de overige hulpverleningsdiensten gecommuniceerd worden, tenzij de meldkamer de betreffende gespreksgroepen koppelt.

 :-\ RR op de meldkamer, nog even niet

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2008, 17:31:27
C2000 voortgang: nieuwe roepnummers vanwege invoering C2000

De werkgroep C2000 is volop bezig met de invoering van C2000 bestemd voor de rampenbestrijdingseenheden.

De werkgroep heeft recent een nieuwsbrief uitgebracht waarin de laatste ontwikkelingen zijn beschreven. In de nieuwsbrief over de voortgang van het C2000 project, wordt o.a. melding gemaakt van het feit dat er een nieuw roepnamen systeem ingevoerd gaat worden. Dit roepnaam systeem geldt voor zowel de nieuwe C2000 apparatuur als de huidige analoge apparatuur.

Lees meer >>> http://www.redned.nl/upload/docs/nieuwsbrief_voortgang_c2000_09012008.pdf


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2008, 22:03:37
Sterker nog als er aparte gespreksgroepen voor de Reddingsbrigades komen binnen C2000 kan er met geen van de overige hulpverleningsdiensten gecommuniceerd worden, tenzij de meldkamer de betreffende gespreksgroepen koppelt.

 :-\ RR op de meldkamer, nog even niet

Fly

Wij in NHN zitten op RMG5 (als ik goed heb het kanaal voor reddingsbrigade, KNRM en kustwacht). Ook al een eigen kanaal dus, je doet een gespreksaanvraag aan de CPA en vraagt om een kanaal voor koppeling met ambulance 118. Overschakelen naar bijv. RMG11, zo'n probleem is dat toch niet? Of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Joris
343, never forget.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2008, 23:30:04

Wij in NHN zitten op RMG5 (als ik goed heb het kanaal voor reddingsbrigade, KNRM en kustwacht). Ook al een eigen kanaal dus, je doet een gespreksaanvraag aan de CPA en vraagt om een kanaal voor koppeling met ambulance 118. Overschakelen naar bijv. RMG11, zo'n probleem is dat toch niet? Of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Joris

Joris,

RMG 05 is een regionaal multidisciplinaire groep. Toevallig is 05 het nautische multidisciplinaire kanaal. En de eene regio heeft de reddingsbrigade en de fleetmap anders ingedeeld dan de andere. En hier koppelt de MBA. Omdat hier de reddingsbrigades wel beschikken over een geheel eigen werkkanaal.

Ze zoeken nog instructeurs. Fly interresse?

RR (over ouwe koeien gesproken)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2008, 11:21:08
Als rotsvaste luisteraar en geinteresseerde lopen de frequenties van de reddingsbrigades hier altijd mee in de scanner.
Onlangs met de sloepenrace op het Noordzeekanaal ving ik iets op van; We gebruiken nog de oude roepnummers.
Zojuist was er een alarmering voor IJmuiden en direct de scanner maar even vast gezet op 164.9900.
En inderdaad, er waren wat nieuwe roepnummers te horen.
3.20
3.25
IJ.M.D 3.30

Maar ik hoorde ook nog gewoon de 52.01.
Mocht iemand iets meer kunnen vertellen over de nieuwe roepnummers dan houd ik mij aanbevolen..

Groet, Johan


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2008, 12:04:00
RedNed is overgegaan naar een nieuw roepnummer systeem ivm C2000. De regio Kennemerland is kortgeleden hierop overgegaan.

Voor de nieuwe roepnummer van de regio Kennemerland zie
http://zrb.info/info/Notulen/ZRB%20Roepnummers%202008%20.pdf


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2008, 12:09:03
Te gek Lars, dank je wel.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2008, 15:36:28
Maar ik hoorde ook nog gewoon de 52.01.
na x jaren bepaalde nummers gebruikt te hebben is het in het begin erg wennen aan de nieuwe nummers, je gebruikt de oude als een automatisme  8), maar denk een paar weken en dan hoor je de oude helemaal niet meer!
[img]/img]


Paul K

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2008, 08:34:31
Luitjes,

Ik ben bij ons een beetje bezig geweest met de nieuwe roepnummers.
We hebben een post, en over het algemeen op de post 3 tot 4 porto's voor patrouille doeleinden.
Als ik het verhaal van de bond goed begrijp, dan zijn dit de nummers:
Zierikzee 1-12
Zierikzee 1-13
Zierikzee 1-23
Zierikzee 1-24

Kan iemand mij nu vertellen hoe het zit als we alle porto's gaan gebruiken voor bijvoorbeeld een havendag bewaking?
Moet ik dan voor dat evenement door gaan nummeren naar Zierikzee 1-33 1-34, 1-43 etc?

Ik moet er echt nog even aan wennen hoor!

Groeten

Paul