Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36122 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinvw

• Senior gebruiker
Gepost op: 28 februari 2007, 19:11:07
Hier kunnen filmpjes worden geplaatst van filmpjes met vrijwilligers die komen aanrijden naar de kazerne met een flitser in de auto.

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2007, 19:34:51
Hier kunnen filmpjes worden geplaatst van filmpjes met vrijwilligers die komen aanrijden naar de kazerne met een flitser in de auto.

Hier alvast een voorbeeld.

Ik heb hier mijn bedenkingen bij. Ik vind dit niet kunnen. Het zorgt voor enorm veel verwarring.

Gast

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2007, 19:36:06
Vrijwilligers die met flitsers en zo'n bordje aankomen bij de kazerne worden hopelijk door de commandant behoorlijk vermanend toegesproken...

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2007, 19:42:31
Ik heb hier mijn bedenkingen bij. Ik vind dit niet kunnen. Het zorgt voor enorm veel verwarring.

dit mag sowieso niet, rood uitstralend licht naar voren
Politie Aspirant niveau 4

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2007, 20:08:05
Het mag inderdaad officieel niet allemaal, maar het is wel leuk ;) :)

Estevan

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2007, 20:09:25
als dit tijd zou kunnen schelen waarom zou het dan niet mogen?

-:Rein:-

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2007, 20:10:54
Het voeren van een blauw zwaai- of flitslicht is alleen toegestaan als je ten dienste bent van politie, brandweer of ambulance. Daarnaast moet je getraind zijn in het rijden met optische- en geluidssignalen. Nu ben ik niet geheel bekend met de procedures bij de brandweer maar ik meen dat niet iedere brandweerman getraind is in het rijden met OGS.

Rood licht is sowieso niet toegestaan. Persoonlijk zou ik er niet voor schromen om te bekeuren voor deze feiten. Natuurlijk is het belangrijk om zo snel mogelijk op die kazerne te komen, echt is het ook belangrijk dat er niet nog meer slachtoffers gemaakt worden.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2007, 20:16:13
Het voeren van een blauw zwaai- of flitslicht is alleen toegestaan als je ten dienste bent van politie, brandweer of ambulance. Daarnaast moet je getraind zijn in het rijden met optische- en geluidssignalen. Nu ben ik niet geheel bekend met de procedures bij de brandweer maar ik meen dat niet iedere brandweerman getraind is in het rijden met OGS.

Rood licht is sowieso niet toegestaan. Persoonlijk zou ik er niet voor schromen om te bekeuren voor deze feiten. Natuurlijk is het belangrijk om zo snel mogelijk op die kazerne te komen, echt is het ook belangrijk dat er niet nog meer slachtoffers gemaakt worden.
Nou,dit is bij de brandweer gewoon verboden.Er wordt elke keer erop gehamert dat een vrijwilliger die naar de kazerne gaat voor een uitruk.Dat die zich net zoals elke andere weggebruiker dient te gedragen.Dus dit soort fratsen zoals knipperledjes en lichtgevende borden mogen niet ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2007, 20:28:56
Nou,dit is bij de brandweer gewoon verboden.Er wordt elke keer erop gehamert dat een vrijwilliger die naar de kazerne gaat voor een uitruk.Dat die zich net zoals elke andere weggebruiker dient te gedragen.Dus dit soort fratsen zoals knipperledjes en lichtgevende borden mogen niet ;)

Dat klopt inderdaad, maar met de grote hoeveelheid verkeer in sommige dorpen KAN simpelweg de uitruk niet gehaald worden, door niemand! Veel mensen bedenken hier dingen op zoals bijvoorbeeld dit! Ik keur het niet goed, dat zeker niet! Maar het lichtgevende bordje vind ik wel weer een goede oplossing!

Wat ik veel zie is voertuigen die met alarmlichten zich als een ''idioot'' door het verkeer begeven opweg naar de kazerne! Dan vind ik dit bordje wel een goed alternatief / extra!

Nou ken ik de eigenaar van de auto van bovenstaand filmpje en ik weet dat het niet gebruikt word op de openbare weg maar dat dit filmpje (van de ledflitser) puur als marketing film is opgenomen voor een handeltje in (oranje) flitsers voor o.a wegwerkers! Het verlichtte brandweerbordje word wel gebruikt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast48368

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2007, 20:31:30
Het mag inderdaad officieel niet allemaal, maar het is wel leuk ;) :)

nou, zo leuk zou ik het maar niet vinden...ik sta niet voor die vrijwilliger in, mocht hij bijv. iemand aanrijden...... :-X :-X :-X