Beste Antiheld,
Ik wil graag even een paar zaken recht zetten.
1. Dat wij er om 13.00 uur niet waren, kwam omdat de bijeenkomst door de bond in IJmuiden georganiseerd was voor vijf brigades waaronder Zandvoort. Twee dagen van tevoren kregen we de vraag of het in Zandvoort kon plaatsvinden. Dat kon, moesten we het wel bevestigd krijgen. Dat gebeurde te laat waardoor we besloten de bijeenkomst in IJmuiden te houden. Gisteren kwam alsnog het telefoontje dat iedereen in Zandvoort zou komen. Tsja, Zandvoort, dan duurt het even voordat we bij jullie zijn omdat de rest wel naar IJmuiden kwam....
Beste Luc,
Het zal allemaal een goede reden hebben gehad, zonde dat er over zoiets miscommunicatie kan zijn van zowel jullie als de onze kant, achjah fouten maken is menselijk!
2. Toen wij de gesprekken met Landrover Nederland voerden, werd ons aangegeven dat voor ons werk alleen de Defender geschikt zou zijn....
Want? kijken jullie nooit de G4 Challange of de catalogus in, ik wist vorig jaar al dat een Disco (mits er genoeg budget is) een goede optie zou kunnen zijn
3. Wij hebben geen enkel commercieel belang, anders dan het enthousiasme van een aantal bondsmensen die voor een belangrijk deel in hun eigen tijd een inkoopdeal met voor alle brigades hebben willen afsluiten (omdat o.a. mensen van Zandvoort daar al eerder om gevraagd hadden). Wij willen dus graag dat de afspraken met Toyota slagen en werken ons in onze eigen tijd vier slagen in de rondte om dat voor elkaar te krijgen zonder DAAR EEN EURO AAN TE VERDIENEN.
Ik respecteer dat jullie er zoveel moeite voor doen, echter denk ik dat jullie vast zitten in een tunnelvisie.. Nogmaals deze toyo kan GEEN optie zijn. En jah, dat commerciele belang, commercieel staat voor winst, dit is niet altijd in valuta... Moet ik dit nog expliciter uitleggen of snap je nu wat ik ermee bedoel.. Winst is een ruim begrip.
4. Toen we naar Zandvoort kwamen, wisten we uiteraard al dat de keuze bij jullie al min of meer gemaakt was voor Landrover. Dan ga je anders in de LC zitten dan de mensen van andere brigades die er waren.
Ik heb zelf niet aan de eerdere testdag meegedaan en ging er dus 'open minded' in dus dat en het feit dat jij mij niet kent en dus niet kan inschatten hoe ik in die auto zit vind ik het nogal kort gedacht om te denken dat iedereen al voor de LaRo ging
5. Bij de Toyota is met stoelen achterin exact hetzelfde mogelijk als bij de Discovery. De duurdere modellen van de Disco hebben net als die van de Landcruiser zeven zitplaatsen en met brancard dus vier. Dat 'bankje' achterin zou een oplossing zijn wanneer brigades niet het geld aan de duurste versie willen uitgeven en dus naast de derde zitplaats regulier, nog meer zitplaatsen willen creeren.
Voor mij is het gewoon belangrijk dat er een goedgekeurde stoel in zit, daarin moet geld geen rol spelen.. Dus is het bankje cq de goedkopere versie dus ook geen optie, zowel LC als LaRo.
6. Waarom we ineens met twee Toyota's moesten komen is mij onduidelijk. De strandbanden hadden we inderdaad kunnen doen. Het geheel was echter in zeer korte tijd geregeld, wellicht dat het daardoor kwam.
Ineens? je had helemaal niet met 2 voertuigen hoeven te komen alleen denk ik dat je dan laat zien als dealer dat je geintresseerd bent in ons als klant. Ik had het idee dat we met een of ander showroommodel werden afgescheept waar we zelf nog eventje de druk van de straatbandjes af moesten halen
7. De afspraken met Toyota staan los van Zandvoort. Deze afspraken zijn op verstandige wijze gemaakt met blik op lange termijn. Het zou alleen mooi voor de reddingsbrigades in Nederland zijn wanneer we vanaf het begin alle berigades mee zouden krijgen. Het klopt dat wij met jullie commissaris gesproken hebben over eventuele extra mogelijkheden. Laat duidelijk zijn: we zijn ontzettend blij dat Zandvoort de moeite heeft willen nemen de Toyota te willen overwegen. En nogmaals, klinkt misschien raar in de oren: DE BOND WORDT ER GEEN EURO WIJZER VAN. We willen het beste voor alle brigades en, als ik voor mezelf spreek, dat kost mij ongeveer 1,5 dag vrije tijd per week.....
Het beste voor alle brigades zeg je, dat is een zeer nobel streven.. waar ik trouwens ook van overtuigd ben dat jullie die hebben, laat daar geen misverstand over zijn. Alleen is deze toyo in ieder geval NIET het beste voor Zandvoort. En jah, het commerciele belang heb ik al aangekaart hierboven..
8. Waarschijnlijk ga jij niet over het budget van de voertuigen (de LC is duizenden euro's goedkoper) en lees je verder ook geen tests van 4x4 auto's. Volgens mij is de LC een onbetwist goede auto voor ons werk. Ze hebben per slot van rekening een reputatie hoog te houden, ook bij brigades.
Ik lees genoeg tests, daarom wist ik ook dat de Laro Disco een optie zou kunnen worden. Kijk nog even naar je eigen puntje 3. En ik snap dat sommige brigades, helaas, het met een minder budget moeten doen.. En daarmee snap ik ook de luxe positie van de ZRB, alleen zelfs als we minder geld hadden denk ik niet dat deze Toyo een goede optie had kunnen zijn
Tenslotte vind ik het jammer dat jij niet tevreden bent over de Toyota-kwaliteiten. Gelukkig zijn er nog veel meer mensen die daar anders over denken.
Luc Dietz
I
k ook Luc, omdat ik dus een verbeterde versie van onze huidige Toyo verwachte, en deze bij lange na niet de gewenste resultaten ooit kan behalen. Ik snap dat jij er anders over denkt, en nogmaals mijn kritiek is in grote lijnen niet persoonlijk.. Ik vind het goed dat jullie er zoveel moeite insteken, en respecteer dit.. Het enige persoonlijke is dat ik denk dat jullie ook wel hebben gezien dat de LaRo beter is en om geen gezichtsverlies te willen lijden toch voor de LC blijven gaan. Dit vind ik jammer, en kan jullie naar mijn mening op de lange duur meer gezichtsverlies opleveren( ik zeg kan heh). Ik denk dat jullie terug naar Toyo moeten en hun vertelllen dat deze auto niet de kwaliteiten heeft die wij verwachten. Toyo heeft in het verleden bewezen dat ze het wel kunnen, dus geef ze de kans. Echter niet krampachtig aan deze deal blijven vasthouden, al;s Toyo niet kan verbeteren is het geen optie en dus moeten jullie verder gaan kijken naar andere voertuigen en een andere deal. Ik snap dit dit zonde is van de tijd die jullie er ingestoken hebben en dat vind ik ook.. Maar ik vind het nog meer zonde als over 2 jaar alle eigenaars van die mooie deal met Toyo ontevreden zijn en dus eigenlijjk gedupeerd.
Maarjah dit is mijn mening.
Ik vind het heel erg jammer dat wij gisteren bij Mark moesten afbellen.
Maar ben heel erg benieuwd naar het rapport.
Nog even terugkomend op antiheld;
Ik snap je teleurstelling, maar je gaat even te ver met je kritiek en de eigen dunk
"En dat Zandvoort nou eenmaal trendsetter is en dat andere brigades van onze ervaring delen" alle brigades delen van elkaar en daar heeft Zandvoort geen voortrekkers rol in!
Nu heeft de bond iets geregeld, en nu is dat volgens jouw ook weer niet goed. Bedenk dat daar veel tijd en energie in is gaan zitten. Ik daag je dan met deze kritiek uit: regel jij dezelfde korting bij landrover voor alle brigades, dan praten we verder!!!
Beste Muistroom,
inderdaad zonde dat je er niet kon zijn, ik denk dat je dan anders had gepraat.. En sjah over Zandvoort, ik weet niet voor welke brigade jij uitkomt maar ik vind, ik herhaal, ik vind dat Zandvoort voorop loopt en inderdaad voortrekkers zijn, maarjah dat vind denk ik iedereen wel van zijn eigen clubje.. En dan denk ik vooral dat wij voortekkers zijn in de scheiding tussen professionalisering en liol beleven..
De korting.. Zonde dat jij alleen in geld denkt, korting interesseert met geen reet als het voertuig niet aan de eisen kan voldoen.. Ik heb goede conncecties bij Suzuki, misschien dat ze de alto met korting kunnen regelen... Ben je daar dan ook geintresseerd in...? En ik heb eerder aangegeven dat ik heel veel respect heb voor de bond dat ze hun best doen en hun nek ervoor uitsteken alleen denk ik dat ze het verkeerde voertuig hebben gekozen..
De uitkomst van de test was zeer duidelijk, de Land Rover verslaat de Toya op alle punten ook al beweren sommige mensen van niet, als iemand een Toya zou kopen zou dat zonde zijn van hun waarschijnlijk beperkte budget!
Dus de tip van de dag luid: Koop een Land Rover Disco3 en niks anders!
mvg
De Stuurman
ps. AntiHeld je bent me Held!
Ik had het niet beter kunnen samenvatten, ik ben je zeer dankbaar.. vooral de laatste zin