http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FPeuter%20verdronken%20in%20Capelle%20aan%20den%20IJsselPeuter verdronken in Capelle aan den IJssel
12 september 2009
Een driejarig jongetje is zaterdag begin van de middag overleden. Hij was in het water terecht gekomen langs de Torenhof in Capelle aan den IJssel. Hoe dat kon gebeuren, is nog niet bekend.
De peuter was ondergebracht bij zijn tante en met een groepje kinderen aan het spelen. Een vrouw heeft hem uit het water gehaald. Politie en GGD hebben het kind direct proberen te reanimeren.
In het Sophia Kinderziekenhuis bleek dat de hulp te laat was gekomen.
* Wat een vreselijk nieuws om nu toch te lezen dat dit jonge jongetje is overleden. Krijg er voor de tweede keer kippevel van(was erbij toen er gereanimeerd werd) Ik had nog hoop dat het goed zou komen toen ik de ambulance`s naar het ziekenhuis zag rijden, maar helaas wist ik dat het ook minder goed zou kunnen aflopen. Ik wens de familie en iedereen die er op wat voor manier dan ook bij betrokken was ontzettend veel sterkte toe. Rust zacht lieve kleine jongen.
Jorrit, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 23:03
*
Het was toevallig mijn moeder die het kindje samen met een meisje eruit gehaald heeft. Ik ben trots op haar !!!! Er stonden omstanders te kijken terwijl het kind daar lag. Zij kwam aanlopen en heeft het kindje er samen met het meisje eruit gehaald. Zij is vanavond op het politieburo geweest om een verklaring af te leggen en te melden dat er mensen naar hebben staan te kijken. Op het buro zeiden ze dat dat zo vaak gebeurt. Heeeeel erg triest. Mijn medeleven gaat uit naar de ouders.
Heiltje, Capelle aan den ijssel 12 september 2009 om 22:43
* ik was aan de overkant van de water ik heb gebeden dat de jongetje zou leven maar tevergeefs de kleine man heeft het niet gered i send my heart to the ouders
sue kruitho, capelle ad ijssel 12 september 2009 om 22:14
* Wat een triest bericht weer beste mensen. Zijn klein kindje wat maar zo kort heeft mogen leven. Ik krijg er werkelijk kippenvel van als ik dit soort berichten lees. Het eerste waar ik dan aan denk is de ouders en ook in dit geval de tante die op het kind paste vandaag. En Jaap, hou jij alsjeblieft je grote muil eens dicht met je betweterig gezeik. Je was er niet bij en mag er dan ook geen oordeel over geven vind ik. Hier op deze nieuwssite van Rijnmond zitten veel te veel mensen die alles beter weten en alles anders zouden hebben gedaan als ik de berichten steeds weer lees. En je bent nog wel de eerste die hier wat achter gelaten heeft. Mijn medeleven gaan uit naar de ouders en de tante die vreselijk veel leed zullen moeten verwerken en jij lief kleintje, moge je zacht rusten na een veel te kort leven.
Hans, Rotterdam 12 september 2009 om 22:11
* Vreselijk, hij heeft vanmorgen nog met onze zoon gespeeld en dan zie je vanmiddag dit. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Gerda, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 21:34
* Wat vreselijk voor de nabestaanden. Mijn medeleven gaat naar hen uit.
Medelever, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 20:46
* ik was erbij ik stond te kijken ik kwam aan toen ik trauma hoorde ik zag het kind liggen ik krijg er kippevel van ik heb gwn eigenlijk een kindje zien overlijden ik ben boos en verdrietig tegelijk ik ken het kindje niet eens alsi k een half uur eerder was geweest...... ik hoorde ook dat het meisje (het was een meid ) geen vrouw die hem uit het water haadle dat meisje vroeg nog om hulp aan een oudere vrouw ze liep door en zi zijn niet mn zaken egt triest R.I.P. jonge en sterkte aan de nabestaanden en sterkte aan de omstanders
shawn, capelle aan den ijssel 12 september 2009 om 20:12
* Sorry hoor maar een 3 jarig kind laat je niet alleen, met andere kinderen spelen ok maar blijf er als volwassene in de buurt zeker als er water in de buurt is. Iedereen weet inmiddels hoe vlug kinderen kunnen zijn probeer dat nou eens te begrijpen en voor te zijn. Toch mjn medeleven met de nabestaanden
Jaap, Rotterdam 12 september 2009 om 18:49