Wilde achtervolging op A58 Tilburg Eindhoven 1997

Auteur Topic: Wilde achtervolging op A58 Tilburg Eindhoven 1997  (gelezen 6808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


peter1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2009, 11:04:43
toch maakte ik het laatst op de a15 thv echteld ook mee ( om 3:30 uur).

n.a.v. een ramkraak in geldermalsen heeft de politie de achtervolging ingezet.
nadat de daders tegen het verkeer in gingen zijn er een aantal politievoertuigen dit ook gaan doen.

Ik draaide met een collega de a 15 op met 2 vrachtwagens en die malloot ( lees verdachte) komt zonder licht
tegen het verkeer in. In mijn eerste gedachte was ik van plan de vrachtwagen de vluchtstrook op te trekken om te ontwijken maar daar kwamen
een aantal pol voertuigen aan. gelukkig is alles goed afgelopen maar je schrikt je rot als je er midden in terecht komt.

wel weer een ervaring rijker  ;)

greetz peter


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2009, 10:19:14
zie ook:

Veel ongevallen met politieauto's  

video: www.nos.nl/nosjournaal 18-03-09  

Bij ongevallen met politievoertuigen zijn in drie jaar tijd tien agenten en een burger omgekomen. Dat blijkt uit cijfers die zijn achterhaald door De Volkskrant. 440 burgers en 43 agenten raakten gewond en de schade bedroeg 46 miljoen euro.

De Nederlandse Politiebond maakte drie jaar geleden al melding van het grote aantal ongelukken. Er kwam een extra rijopleiding voor agenten, maar door tijdgebrek is daar weinig animo voor.

Volgens de bond gaan agenten vooral bij achtervolgingen vaak tot het uiterste, maar is het de vraag of dat altijd verstandig is.

Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2009, 19:47:42
tja... en dan gaan we dankzij de europese aanbesteding weer hele veilige politie auto;s rijden... O0

Misschien door politie nederland een echt specifieke politie auto ontwikkelen... en bouwen hier in nederland... goed voor de werkgelegenheid...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2009, 19:53:02
tja... en dan gaan we dankzij de europese aanbesteding weer hele veilige politie auto;s rijden... O0

Misschien door politie nederland een echt specifieke politie auto ontwikkelen... en bouwen hier in nederland... goed voor de werkgelegenheid...
Op zich een idee... misschien kunnen we iemand op een idee brengen ;)

graag hier verder over een "specifieke politieauto"
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28773.msg627158.html#msg627158
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #16 Gepost op: 3 april 2009, 13:43:38
tja... en dan gaan we dankzij de europese aanbesteding weer hele veilige politie auto;s rijden... O0

Misschien door politie nederland een echt specifieke politie auto ontwikkelen... en bouwen hier in nederland... goed voor de werkgelegenheid...

Nee nu rijden we een geweldige Touran! Is niet vooruit te branden en veilig weet ik ook nog niet. Dus een achtervolging kunnen we tegenwoordig wel vergeten.....!!!

Maar over het filmpje:
De dienders hadden mogelijkheden genoeg om de achterzijde een tikkie te geven, waardoor deze achtervolging niet nodig was geweest. Maar wederom achteraf lullen is veel makkelijker dan op het moment zelf. En buiten dit alles golden er toendertijd misschien andere richtlijnen voor achtervolgingen...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 3 april 2009, 14:52:57
gmx...mijn reaktie was enigzins sarcastisch.... die touran is een mooie gezinsauto maar niet geschikt voor het politie werk... mijn inziens... maar goed voorlopig moeten we het er mee doen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #18 Gepost op: 19 april 2009, 12:57:15
En nu worden deze politieagenten vervolgd  :-\



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 20 april 2009, 18:45:56
En nu worden deze politieagenten vervolgd  :-\

Dat is al wel even geleden hoor, dit filmpje stamt uit 1997.
'Nu' is dus niet echt sprake van ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s