Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62021 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Eric

• Forum gebruiker
Gepost op: 10 februari 2004, 11:36:58
Hallo,

Evenals de meeste rode kruisers ben ik ook in het bezit van zo'n dun rode kruis jasje, ik bedoel dan dat zomer jasje met die witte verticale baan op de voorkant en het grote logo op de achterkant. Dit is dus niet de officieéle jas die bij het werkpak hoort.
Ik heb dit jasje eigenlijk nooit aan omdat ik niet weet of en wanneer ik dit aan mag hebben. Is er misschien iemand die een idee heeft in welke combinatie dit jasje gedragen mag worden ?

Eric

Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2004, 12:24:10
Hallo Eric,

ik weet over welke jasjes je het hebt. Deze jasjes zijn gemaakt voor de "zorg voor elkaar" campagne welke in het verleden heeft gedraaid.

Als werkkleding is voorgeschreven, dan mag je deze jas niet dragen, je kunt hem eventueel wel dragen bij promotionele gelegenheden etc. Houd er wel rekening mee dat de campagne is afgelopen.....

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Eric

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2004, 11:00:38
Hallo,

Bedankt voor de reaktie Druif. Toch zie ik regelmatig collega's lopen in dit jasje in combinatie met het werkpak.
Maar ik weet nu dat dit off. niet mag.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2004, 17:46:47
tja.........

en ik heb ook nog wel eens blauwpak gezien (begravenis van prins Claus)

en ik zelf heb een fleece trui aan van G&S....

maar druif heeft gelijk aan mag je het eigenlijk niet....

greetz

max

joost

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2004, 19:29:54
Wij gaan de huidige KLM truien ook vervangen voor GenS fleece  ;D . Ben er reuze blij mee dat het erdoor is :P. Hoelang duurd het ongeveer voordat er gelevert word ? ::) :-X.

Groetjes  J :P ;D S T

Rolf

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2004, 23:41:19
Op het "zorg voor elkaar" jasje ontbreekt de schietschijf  op de achterkant en die geeft toch aan wie je bent en wat je komt doen ook voor een toerist die hier op bezoek is is het RK logo duidelijk de tekst "zorg voor elkaar" is dat niet.
En van die blauwe "pakkie deftig" mogen ze een vreugde vuur mee maken.
-je bent niet herkenbaar voor een hulp vrager
-je valt niet op eigen veilighied weeten we nog? regel 1

alle keleding stukken waar de schietschijf wel op staat mag je alleen maar dragen als je aan het werk bent in naam van het NRK!

"zorg voor elkaar" dat doen we ook na de beeindiging van de actie toch? daar kan niemand wat van zeggen.

benII

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2004, 12:09:40
hoooi joost,

mag ik weten van welke afdeling je bent. (nieuwsgierigheid)

de levering bij g&s zeer snel, ik was in enschede liep naar binnen om hem te halen en dat koste ehhhhh 15 minuten voor het opstikken van de logo"s. De trui is suppppppppper echt waar. Maar denk eraan ze vallen erg groot ik heb normaal L nu S. dat je daar even aan denkt.

Gaat jullie afd. de rest van het uniform ook vervangen??? Onze afd. is er nog over aan het denken.

ik hoor graag

max

joost

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2004, 16:38:24
Hoi max !

Ik ben van afd. nieuwe waterweg noord loc.vlaardingen.
Zover ik weet gaan we alleen de truien vervangen voor de GenS fleece.
Ik zal eraan denken hoor om een maatje kleiner dan normaal te nemen. ;D.

Groetjes J :) :) S T

benII

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2004, 19:52:18
ik ben bij G&S binnen geweest.....nou je wilt het niet weten wat voor mooie spullen ze daar hebben. ik werd helemaal jaloers.

met name op die goede broeken, kortere jacks werkoverhemd met afritsbare mouw............. was wel even anders dan mijn polyester overbroek.

maar goed.... genoeg geklaagd. ben blij dat je nieuwe truien krijgt

max

vincent_g

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2004, 09:45:49
Ehm ja ik vind het oude blauwe pak ook helemaal niets. Maar nu kom ik nogal vaak in Noord nederland (groningen/friesland/drenthe) en daar zie ik schrikbarend veel rode kruizers in het oude blauwe pakkie. en dan ook nog eens met rangonderscheidingstekens! Nu zit ik er al best een aantal jaartjes bij maar ik ken de oberscheidingstekens niet eens! dus volgens mij is dat erg verouderd?