Vergoeding voor evenementenhulpverlening

Auteur Topic: Vergoeding voor evenementenhulpverlening  (gelezen 10903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Gepost op: 17 december 2009, 23:03:32
en de klant zal dus ook niet die stagiar betalen en dus ook niet zijn reiskosten en zijn bakkie koffie dokken.

tenminste als klant zou ik dat dus niet doen

bij het rode kruis betaal je niet per vrijwilliger maar per dag deel.... dus of er nou 3 of 10 mensne komen maakt niet zo gek veel uit.. (dit geldt tenminste in Harderwijk)


EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2009, 23:30:16
bij het rode kruis betaal je niet per vrijwilliger maar per dag deel.... dus of er nou 3 of 10 mensne komen maakt niet zo gek veel uit.. (dit geldt tenminste in Harderwijk)

De landelijke richtlijn geeft een vaste prijs per vrijwilliger per uur.
De afdelingen in Midden en Noord Limburg hebben toegezegd deze richtlijn ingaande 1 januari allemaal toe te passen.
Het staat afdelingen uiteraard vrij hier van af te wijken, het is maar een richtlijn.
Had een dag maar 48 uur


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #2 Gepost op: 18 december 2009, 09:04:09
De landelijke richtlijn geeft een vaste prijs per vrijwilliger per uur.
De afdelingen in Midden en Noord Limburg hebben toegezegd deze richtlijn ingaande 1 januari allemaal toe te passen.
Het staat afdelingen uiteraard vrij hier van af te wijken, het is maar een richtlijn.

Sterker nog.... Die richtlijn is een verlichte prijs (zo heb ik van ons bestuur begrepen). Maar afdelingen mogen zelf beslissen hoeveel korting er gegeven word op die prijs. En de prijs is (dacht ik) 15 euro per persoon per uur. Die prijs moet ook op de factuur staan.

EDIT: 5 euro moest 15 euro zijn
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 18 december 2009, 09:50:13
en de klant zal dus ook niet die stagiar betalen en dus ook niet zijn reiskosten en zijn bakkie koffie dokken.

tenminste als klant zou ik dat dus niet doen

Waarom niet ?,

Als je stagiare functioneel een volwaardige kracht is... verder is het geheel afhankelijk van je algemene voorwaarden en je offerte en dienstbeschrijving toch ?

Het standaard NRK tarief is 15 uur per uur, en die prijs is al extreem scherp.., zeker om dat men voor 10 uur werk, vaak 8 uur rekent en voorbereidingstijd en huur van materialen vaak niet eens mee rekent..


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #4 Gepost op: 18 december 2009, 10:25:46
Het standaard NRK tarief is 15 uur per uur, en die prijs is al extreem scherp.., zeker om dat men voor 10 uur werk, vaak 8 uur rekent en voorbereidingstijd en huur van materialen vaak niet eens mee rekent..
Klopt helemaal!
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #5 Gepost op: 18 december 2009, 14:46:22
Klopt helemaal!

Ik zou graag zien op basis van welke richtlijn deze prijs is bepaald.
De Landelijke Richtlijn die ik eerder aanhaalde is te vinden op Intranet (linkje 1 en linkje 2). Deze notitie is door de LCNN geaccordeerd en met de hoofden evenementenhulpverlening besproken.
Begin maart is de notitie , in ieder geval in Midden Limburg, naar de afdelingen gestuurd. De afdelingen hebben er in de eigen afdelingsvergadering over gesproken en daarna is het ook in het district behandeld en aangenomen. Uit gesprekken die ik heb gehad met het district Noord Limburg blijkt dat daar hetzelfde traject is gevolgd. Ik kan me niet voorstellen dat deze twee districten en de daaronder vallende afdelingen de enige zijn in Nederland.

Citaat
Het standaard NRK tarief is 15 uur per uur, en die prijs is al extreem scherp.., zeker om dat men voor 10 uur werk, vaak 8 uur rekent en voorbereidingstijd en huur van materialen vaak niet eens mee rekent..

Ik denk dat daar dan het probleem zit. Waarom maar 80% factureren terwijl 100% wordt gewerkt? En middelen en materialen doorberekenen moet toch ook gewoon kunnen? Als er, om wat voor reden ook, een opdrachtgever/klant is, die niet in staat is een standaard offerte en volgende factuur te voldoen kan altijd een bepaald kortingspercentage gegeven worden, tot 100%.

(Deze discussie past niet meer in een topic over hesjes voor stagiaires heb ik het idee)
Had een dag maar 48 uur


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2009, 14:57:19

(Deze discussie past niet meer in een topic over hesjes voor stagiaires heb ik het idee)


U vraagt, wij draaien ;)

Oftewel: discussie afgesplitst
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2010, 00:58:11
Ik zou graag zien op basis van welke richtlijn deze prijs is bepaald.
De Landelijke Richtlijn die ik eerder aanhaalde is te vinden op Intranet (linkje 1 en linkje 2). Deze notitie is door de LCNN geaccordeerd en met de hoofden evenementenhulpverlening besproken.
Begin maart is de notitie , in ieder geval in Midden Limburg, naar de afdelingen gestuurd. De afdelingen hebben er in de eigen afdelingsvergadering over gesproken en daarna is het ook in het district behandeld en aangenomen. Uit gesprekken die ik heb gehad met het district Noord Limburg blijkt dat daar hetzelfde traject is gevolgd. Ik kan me niet voorstellen dat deze twee districten en de daaronder vallende afdelingen de enige zijn in Nederland.

Ik denk dat daar dan het probleem zit. Waarom maar 80% factureren terwijl 100% wordt gewerkt? En middelen en materialen doorberekenen moet toch ook gewoon kunnen? Als er, om wat voor reden ook, een opdrachtgever/klant is, die niet in staat is een standaard offerte en volgende factuur te voldoen kan altijd een bepaald kortingspercentage gegeven worden, tot 100%.

(Deze discussie past niet meer in een topic over hesjes voor stagiaires heb ik het idee)

Uit de documenten haal ik:
Overzicht te berekenen kosten aan opdrachtgever:
Te berekenen in een offerte cq begroting aan evenementen organisatoren voor de Eerste
Hulpverlening
Inzet uren € 5,00 vergoeding per uur

Geen 15 euro per uur.
Tevens kan een afdeling kortingen geven naar gelang ze zelf wil..

Deze richtlijn met de kortingsmogelijkheid wil ik als bestuurder TV3 ook invoeren..


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2010, 17:15:50
Uit oogpunt van eenduidigheid lijkt het me prettih als alle afdelingen dat zouden doen...
CN NRK


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2010, 21:37:04
bij het rode kruis betaal je niet per vrijwilliger maar per dag deel.... dus of er nou 3 of 10 mensne komen maakt niet zo gek veel uit.. (dit geldt tenminste in Harderwijk)

Ik kan het me haast niet voorstellen stel een evenement met 20 RKers kost dan dus 0.75 euro cent pp per dagdeel van zeg 4 uur ????????????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende