GRIP 1 Grote HV VKO meerdere voertuigen twee dodelijke slachtoffers - A28 Staphorst 28-12-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Grote HV VKO meerdere voertuigen twee dodelijke slachtoffers - A28 Staphorst 28-12-2009  (gelezen 18419 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
misschien iets verkeerd uitgedrukt  ???, maar kan mij er wel iets bij voorstellen :-X
daar train je al die maanden/jaren voor..
zie het als brandwer: die willen ook graag naar een "mooie" brand :|

Peter

O ja, nooit gehoord van profesionaliteit. Wel eens aan gedacht dat dit een openbaar forum is en mischien wel bekende of familie van de slachtoffers dit lezen. Enig idee wat hun reaktie zou zijn? Je bent een profesioneel hulpverlener, die moeten weten hoe ze daar mee omgaan.

gr
Mike


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Hoe bedoel je weer "net niet" ? Voor jouzelf? Want de SIGMA is wel gewoon ingezet toch?
Vind je dit niet een beetje bizar uitgedrukt  ??? :-X

Nee het sigmateam heeft niets hoeven doen, ik was op tijd maar we hoefden gewoon niet meer op weg naar het PI

Inderdaad, je gaat er niet bij om nooit iets te doen.
Vooropgesteld, ik vind het heel erg voor de betrokkenen, wens ook niemand dit toe,
maar als je kiest voor de sigma doe je dat ergens voor en hoop je ook dat je daar eens mee bezig mag.
Het sigma zijn is een drive, je wilt je graag nuttig maken als mensen je nodig hebben net zoals dat geldt
voor bijv. de brandweerlieden.
Het zegt dus geheel niets over mijn minachting voor de ernst van de situatie
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness

Dus met je eigen auto er achter aan? Ook overal de verkeersregels regels negeren zeker. Ja goed en profesioneel bezig.  Ik heb net als de vorige spreker wat moeite met de toon van je bericht. Ook weer heerlijk profesioneel.

gr
Mike

Nee, niet als een idioot er achter aan, alles negeren en blind rijden.... :(
Ik weet me heel goed in te houden in het verkeer, heb ook al heel wat kilometers achter de rug om me goed
te kunnen gedragen. Heb daarvoor ook teveel gezien.
Ben echt niet zo'n hobbyfiel die zich dan meent te mogen misdragen en die zichzelf allerlei vrijbrieven toedicht.

In de stad echter is de combinatie erg makkelijk te volgen omdat deze op de 1e meters niet zo snel is.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Beter dat ze de SIGMA eens te vroeg of voor niks alarmeren dan te laat...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
wat is de maximale opkomsttijd van het sigmateam? ???


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Mike,

wij willen graag hulp verlenen! daar gaat het om, dacht ik; daarom ben ik ook bij de ehbo, RK, sigma gegaan. en probeer sinds een aantal jaren mijn kennis ook over te brengen..
uiteraard is het jammer voor familieleden,maar doet niets af aan onze intentie om ook iets te kunnen betekenen.
en als dan blijkt dat je niets kunt betekenen, os dat jammer... niet alleen voor jou, als hulpverlener, maar natuurlijk ook voor de slachtoffers.
Betekent absoluut niet dat wij het aleen maar doen om "erbij" te zijn...

maar ja, dat is mijn persoonlijk gevoel, persoonlijke mening..

wij zijn geen sensatiezoekers, maar hulpverleners..

dat de toon misschien iets verkeerd is, geef ik toe; maar de intentie niet!

Grtz

Peter


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
wat is de maximale opkomsttijd van het sigmateam? ???

Binnen 30 minuten na alarmering ter plaatse zijn op de aangegeven opkomstlocatie
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Binnen 30 minuten na alarmering ter plaatse zijn op de aangegeven opkomstlocatie

en bij plaats incident? ???


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
en bij plaats incident? ???

binnen een half uur daarna..


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
en bij plaats incident? ???

Nog eens maximaal 30 min.
Toegegeven, dan ben je een uur verder, maar in onze regio zijn de opkomstplaatsen verdeeld.
Nu moesten we dus naar Staphorst, en moet de combinatie uit Zwolle komen, welke bestuurd wordt door
RAV mensen welke (eveneens) vanuit de piket worden gealarmeerd.
Vaak ben je als team door de opkomstplaatsverdeling wel eerder op plaats incident
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R