Oproepen dienstdoende centralisten

Auteur Topic: Oproepen dienstdoende centralisten  (gelezen 5161 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Gepost op: 20 mei 2010, 12:10:30
Zoals ik in een ander topic al zei, de meldkamer zit in het hoofdbureau. Als het tot een volledige ontruiming zou komen, moet er dus een heleboel geregeld worden. Vandaar GRIP 1, lijkt me.
Aangezien de 1632 alweer weg is, kan ik me niet voorstellen dat men nog buiten of op een andere plek staat. Persberichten zijn tenslotte niet echt dringend..

Bij een 'mogelijke' binnenbrand wordt er standaard (wel verschillend per VR) opgeschaald naar grip 1

In VNOG is dit wel namelijk en komt er gelijk VC bij.. (De VC van apeldoorn is helemaal omgebouwd tot 'mobiele meldkamer')

EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2010, 12:14:28
In VNOG is dit wel namelijk en komt er gelijk VC bij.. (De VC van apeldoorn is helemaal omgebouwd tot 'mobiele meldkamer')

Hoeveel centralisten kunnen er tegelijkertijd op de VC werken? Straks, met MON, moet IJsselland ook van daaruit 'bestuurd' worden. Dan komen er extra centralisten en ik kan me niet voorstellen dat er genoeg plekken zijn om alle centralisten aan het werk te kunnen hebben.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2010, 12:24:37
Hoeveel centralisten kunnen er tegelijkertijd op de VC werken? Straks, met MON, moet IJsselland ook van daaruit 'bestuurd' worden. Dan komen er extra centralisten en ik kan me niet voorstellen dat er genoeg plekken zijn om alle centralisten aan het werk te kunnen hebben.

3 centralisten, maar het is bedoeld als 'nood meldkamer'. Dus als het een keer voorkomt, worden alle centralisten (dmv groepscode) gepiept en moeten opkomen naar meldkamer, voor oa het opbouwen..

Eventueel wordt er een vervangende ruimte geregeld voor de meldkamer..

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2010, 12:26:15
3 centralisten, maar het is bedoeld als 'nood meldkamer'. Dus als het een keer voorkomt, worden alle centralisten (dmv groepscode) gepiept en moeten opkomen naar meldkamer, voor oa het opbouwen..

Eventueel wordt er een vervangende ruimte geregeld voor de meldkamer..

Ik begrijp uit je verhaal dat alle centralisten van VNOG altijd met een pieper lopen?  ???

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2010, 12:33:05
Ik begrijp uit je verhaal dat alle centralisten van VNOG altijd met een pieper lopen?

Je lijkt verbaasd maar dat is in veel regio's het geval hoor :)

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2010, 12:34:29
Je lijkt verbaasd maar dat is in veel regio's het geval hoor :)

Dus álle centralisten lopen áltijd met een pieper? Betekent dat dan niet ook dat ze allemaal geen alcohol mogen drinken en altijd beschikbaar moeten zijn, mocht er een groot incident komen?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2010, 12:37:52
Dus álle centralisten lopen áltijd met een pieper? Betekent dat dan niet ook dat ze allemaal geen alcohol mogen drinken en altijd beschikbaar moeten zijn, mocht er een groot incident komen?

Iedere brandweerman loopt toch ook met een pieper. Mogen zij ook nooit drinken?

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2010, 12:39:04
Ik begrijp uit je verhaal dat alle centralisten van VNOG altijd met een pieper lopen?  ???

In VNOG loop IEDERE centralist met een pager..

En als er gepiept word kun je je melden bij het 'hoofd van de meldkamer' dat je beschikbaar bent dus niet iedereen is 365 dagen per jaar en 24 uur per dag inzetbaar;-)

Blommie

• Forum gebruiker
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2010, 12:39:55

Vrije instroom piket. Dus als je beschikbaar bent kom je op. Dit alles onder voorwaarden van inzetbaarheid, opkomsttijd enz...

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2010, 12:42:32
Vrije instroom piket. Dus als je beschikbaar bent kom je op. Dit alles onder voorwaarden van inzetbaarheid, opkomsttijd enz...

Ach zo, natuurlijk. Bedankt!  O0 In IJsselland worden de centralisten mobiel/thuis gebeld door een communicator (computer), die een bandje afspeelt waarin gevraagd wordt of je binnen 30 minuten aanwezig kunt zijn.