Blauw: Politie / Marechaussee / Handhaving > Politie en Marechaussee
foto's maken bij controle
NikonDirk:
--- Citaat van: Enrique op 14 juni 2010, 18:10:37 ---Hun coulance t.o.v. de pers?? Waarin zijn ze dan coulant? Dat ze iemand die foto's maakt, dat laten doen? Inderdaad, zolang je op de openbare weg staat mag je in beginsel fotograferen wat je wilt. Natuurlijk is het handig om iets te doen met de tips hierboven, maar "je mag hier geen foto's maken" is nergens op gebaseerd.
--- Einde van citaat ---
Klopt. En dan ga je daarover in discussie met oom agent. Resultaat: in ieder geval géén foto's van desbetreffende actie en ook niet bij volgende acties waar dezelfde oom agent bij aanwezig is.
Zoals al eerder gezegd: meldt je even bij de leider, zeg wat de bedoeling is, en wacht rustig af of het een "ja" of een "nee" wordt. :)
En wat is "de pers" in dit geval? Die hebben over het algemeen een perskaart die vaak gewoon toegang geeft tot dit soort controles. ;)
Frank.:
Goed, coulance is misschien niet helemaal het juiste woord. Maar wat ik bedoel is dat wanneer je zoiets in samenspraak doet met datgene wat je fotografeert, de sfeer/relatie tussen pers en politie positief blijft. Want als je wel foto's maakt (hoeveel je ook in je recht staat) terwijl de politie dat niet wil, wordt het resultaat er ook niet beter op.
Frank.:
En waar pers staat kan ook (amateur)fotograaf gelezen worden.
Enrique:
--- Citaat van: NikonDirk op 14 juni 2010, 18:32:56 ---Klopt. En dan ga je daarover in discussie met oom agent.
--- Einde van citaat ---
Nee hoor, dan ga je gewoon, zonder iemand te hinderen, de foto's maken die je wilt vanaf de openbare weg. ;D
Maar tuurlijk, dat is gewoon het normale menselijke verkeer: kleine moeite om effe te zeggen wat je wilt gaan doen enzo. En dat geldt ook voor de andere kant: je weet als diender dat iedereen tegenwoordig een camera heeft en van alles op internet zet. Als je dus aan het werk bent kun je gefotografeerd of gefilmd worden. So be it. Dan kan je beter op een normale manier vragen of de fotograaf/filmer iets/iemand niet of beperkt wil fotograferen/filmen, dan brullen "je mag geen foto's maken". Van iemand van een bijzondere dienst (AT ofzo) kan ik me zo'n opmerking nog enigszins voorstellen, maar ik ben een beetje allergisch voor figuren die gelijk van alles lopen te roepen op een toon van "ik ben de baas en jij gaat nu weg want ik wil dit en dat niet".
NikonDirk:
Tuurlijk snap ik wat je bedoeld en ik heb ook heel weinig negatieve ervaringen onderweg. Het gaat er maar even om hoe het moet als je ergens onbekend bent... :)
@Frank: de bovenstaande aanhalingen waren niet van jezelf, hoe weet je dan of ze anders bedoeld waren.... ::)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie