Alarmering en/of inzet GNK-C

Auteur Topic: Alarmering en/of inzet GNK-C  (gelezen 149741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #190 Gepost op: 25 januari 2009, 23:32:04
Voor een brand in Hoogeveen is GNK opgeroepen maar aanrijdende afgeschaald.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27973.0.html

Uiteindelijk een Grip 3 geworden met gelukkig geen Slachtoffers.

Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #191 Gepost op: 25 februari 2009, 12:57:14
crash schiphol..verschilende sigma teams...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #192 Gepost op: 25 februari 2009, 20:29:19
crash schiphol..verschilende sigma teams...

Inzet ten behoeve vande crash

12-820 + 12-830 GNK Kennemerland Noord on-site
12-821 + 12-831 GNK Kennemerland Zuid on-site
12-860 + 12-861 GNK Kennemerland on-site

10-821 + 10-831 (?) GNK Noord-Holland Noord
met GNK HAB en SAMIJ container
ingezet op Wildhorst Badhoevedorp voor T3 so

RR (LPF op loodspost KNL06, CGV bij Wildhorst)
Elke hulpverlening start met communicatie.


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #193 Gepost op: 25 februari 2009, 21:29:47
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de SIGMA-leden!
Hoe ging bijv. de alarmering? Was dat op tijd? Of ging de pieper pas nadat alle sigmaleden op nu.nl over het incident gelezen hadden?
En de samenwerking met de professionele hulpdiensten in de praktijk... is dat vergelijkbaar met zoals dat op oefeningen gaat of blijkt de praktijk toch ineens heel anders te werken?
Ben trouwens ook benieuwd naar de taken die de SIGMA's kregen. Ik heb wel wat SIGMA-voertuigen zien rijden op de journaals, maar kon ze zo even niet herkennen in het veld.


gyorgyike

  • Gast
Reactie #194 Gepost op: 26 februari 2009, 22:11:23
Het was een bizarre inzet, geen paniek, en een super samenwerking met allen, heb nog steeds het gevoel een oefening gedraaid te hebben.
Opvang na de inzet ook super, ben op het veld en in de hal geweest


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #195 Gepost op: 1 maart 2009, 17:43:58
Wat hebben jullie nou precies op het veld gedaan, want dat was mij niet duidelijk?
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #196 Gepost op: 1 maart 2009, 18:28:52
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de SIGMA-leden!
Hoe ging bijv. de alarmering? Was dat op tijd? Of ging de pieper pas nadat alle sigmaleden op nu.nl over het incident gelezen hadden?
En de samenwerking met de professionele hulpdiensten in de praktijk... is dat vergelijkbaar met zoals dat op oefeningen gaat of blijkt de praktijk toch ineens heel anders te werken?
Ben trouwens ook benieuwd naar de taken die de SIGMA's kregen. Ik heb wel wat SIGMA-voertuigen zien rijden op de journaals, maar kon ze zo even niet herkennen in het veld.
Ik kan je vertellen dat de alarmering zeer goed was, SIGMA-team Kennemerland-Zuid is 20 min na de crash opgeroepen, dus rond 10:50 uur (wat ik zeer snel vond)
Kennemerland-Noord is rond 11:00 uur opgeroepen (@Gyorgyike, verbeter mij als het niet klopt).
Bij aankomst zijn we naar loods 1 gedirigeerd waar we verder weinig te toen hadden, even later kregen we te horen dat er verder geen so's meer uit het vliegtuig kwamen, dus konden we langzamerhand gaan afschalen, dachten we, mispoes, we kregen te horen dat we in loods 2 nodig waren.
Daar aangekomen zaten er alleen nog maar T3 so's die naar het ziekenhuis cq opvanglocatie gebracht moesten worden. Met een collega en een vplk ben ik samen met 15 so's in een bus naar het ziekenhuis gegaan (bleek later het KennemerGasthuis loc. Zuid in Haarlem te zijn). Vandaar uit zijn mijn collega en ik terugegebracht naar Schiphol en daar weer opgepikt door de rest van het team en doorgegaan naar sporthal de Wildenhorst in Badhoevedorp.
Al met al was het best hectisch vond ik, maar we zijn goed opgevangen.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #197 Gepost op: 6 april 2009, 09:22:05
Gnk-C Rotterdam-Oost is gisteren tijdens de Fortis Marathon Rotterdam ingezet voor het behandelen van uitgevallen deelnemers rond het 30-km punt.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #198 Gepost op: 6 april 2009, 09:41:40
Gnk-C Rotterdam-Oost is gisteren tijdens de Fortis Marathon Rotterdam ingezet voor het behandelen van uitgevallen deelnemers rond het 30-km punt.

http://www.sigmanwn.nl/marathonrr.htm


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #199 Gepost op: 30 april 2009, 16:21:39
Opgeschaald geweest tot GRIP 4

12:30:55   30-04-09   07/093   -ALPHA-   graag inzet apeldoorn, gaan naar opkomstplaats, teamleider melden mka
         0820030   MKA Gelderland Noord Oost (Sigma West)