12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 12 april 2006 Slotoefening C2000 regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 31596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Gepost op: 5 oktober 2005, 09:50:00
Ik weet nog heel weinig, maar op 12 april 2006 vindt er in de regio Rotterdam-Rijnmond de slotoefening C2000 plaats. Vanaf die datum moeten alle diensten in Rijnmond in elk geval uitsluitend met C2000 werken. Als ik meer weet over hoe die oefening eruit komt te zien en of de oefening wel interessant is voor derden (fotografen enzo), laat ik het weten.


greetz,  Enrique


firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2005, 09:52:01
En gelinkt naar de kalender. ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2005, 11:25:09
Inmiddels is er iets meer bekend: het wordt een grote multidisciplinaire oefening voor de regio Rotterdam-Rijnmond in opdracht van BZK om de piekbelasting te testen van de C2000-apparatuur tijdens een ramp/grootschalig incident.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2005, 13:54:47
En de oefening begint om 08.00 uur en eindigt om 17.00 uur.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2005, 15:31:27
Hierbij een nader bericht: het wordt een zeer interessante oefening, ook voor belangstellenden/fotografen. BZK wil dat het een interregionale oefening wordt waarbij meerdere brandweercompagnieën worden ingezet. Zuid-Holland Zuid zou 1 compagnie moeten leveren. ZHZ heeft echter aangegeven dat ze wel willen meedoen, maar dat ze dan ook echt mee willen werken en niet alleen maar ter plaatse willen komen (compagniesverplaatsing). Al met al belooft het nogal wat dus. Schijnt toch wel een heeeeeele grootschalige oefening te worden.
greetz,  Enrique


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2005, 15:40:15
Moet er vanuit Hollands Midden nog een sigma-team ter plaatse komen?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2005, 15:53:34
Ik zou zeggen, stuur een briefje naar BZK en RM..... ;)
greetz,  Enrique


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2005, 15:54:30
Klinkt leuk! Misschien nog een beetje vroeg, maar is er al een locatie bekend?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2005, 16:00:16
Nee, is allemaal top secret en gelet op de organisatie denk ik nog niet eens bekend bij degenen die het wel mogen weten. Het enige wat ik weet is dat het in de regio Rijnmond is. Gelet op de hulpvraag van ZHZ zou ik zeggen in het zuidelijke deel van Rijnmond, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. In elk geval is het voor de belangstellenden dus aan te bevelen op die dag in de regio te zijn met een pager die is afgestemd op de Rijnmondse capcodes (ik weet niet of er dan nog analoog gealarmeerd wordt, maar voor het geval dat is een scanner ook wel handig voor degenen die geen pager hebben).
greetz,  Enrique


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 december 2005, 20:45:48
Nee, is allemaal top secret en gelet op de organisatie denk ik nog niet eens bekend bij degenen die het wel mogen weten. Het enige wat ik weet is dat het in de regio Rijnmond is. Gelet op de hulpvraag van ZHZ zou ik zeggen in het zuidelijke deel van Rijnmond, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. In elk geval is het voor de belangstellenden dus aan te bevelen op die dag in de regio te zijn met een pager die is afgestemd op de Rijnmondse capcodes (ik weet niet of er dan nog analoog gealarmeerd wordt, maar voor het geval dat is een scanner ook wel handig voor degenen die geen pager hebben).

je waarschuwd me wel tijdig he....  ;D