Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten

Auteur Topic: Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten  (gelezen 555305 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1090 Gepost op: 23 augustus 2012, 19:00:00
Misschien een leuk idee om foto's te plaatsen waarop het voertuig niet 'bevroren' is, maar waarin je bewegingsonscherpte ziet.
Dat kun je bereiken door je sluitertijd niet korter te laten zijn dan 1/100 (is al aan de korte kant, liever 1/50) en het voertuig te volgen met je lens terwijl je afdrukt.
De foto van Martijn geeft een idee van wat ik bedoel:

En een eigen bijdrage waarin die techniek (pannen) is toegepast:

Gaaf effect,,,, nu een scherpe foto en dan heb je de mooiste
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1091 Gepost op: 23 augustus 2012, 19:25:34
Gaaf effect,,,, nu een scherpe foto en dan heb je de mooiste

Ik weet niet hoe goed jouw ogen zijn, maar tot de roldeur is ie haarscherp  ::)
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1092 Gepost op: 23 augustus 2012, 23:49:07
mwjjaa vind hem wat wazig. de achtergrond met het witte stuk helpt hier ook aan mee
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1093 Gepost op: 24 augustus 2012, 02:44:18
En een eigen bijdrage waarin die techniek (pannen) is toegepast:

Ik vind het een super mooie en scherpe foto, hoor. Er zitten hier nu eenmaal af en toe mensen die overal kritiek op hebben. En volgens diegene het nooit goed kan zijn.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1094 Gepost op: 24 augustus 2012, 09:09:00

@BHN mooi beeld! Goed scherp, door het pannen krijg je afhankelijk van de afstand nooit de hele auto scherp. Dit heeft met lichtlijnen naar je lens te maken. Als de voorkant ( kenteken grill en cabine) scherp zijn heb je een mooi beeld. Eindelijk weer eens een beeld wat goed belicht is, scherp en goede compositie.... Vele fotografen kunnen hier een voorbeeld aannemen.

Als je een foto neemt 2 meter recht voor het voertuig lijkt me niet dat deze met spoed onderweg is en dus een showetje geeft. Volgens mij moeten we elkaar uitdagen om met de beelden zoals BHN gemaakt heeft, dat geeft body aan dit topic anders is het maar een dump van plaatjes en niet een podium waar je je beste foto's kan tonen aan geinteresseerd publiek......

Dus succes!!!

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1095 Gepost op: 26 augustus 2012, 15:21:34
TS 33-2 komt prio 1 ter plaatsen bij een demo van een beknelling.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

RJM

• HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #1096 Gepost op: 3 september 2012, 17:22:07
Politiemotor met spoed HVvoertuigen begeleiden naar een woningbrand 'zuiderzee op zuid' Biddinghuizen.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1097 Gepost op: 29 september 2012, 23:34:26
de foto is niet zo heel goed gelukt maar toch.
 ambu 17-107 met spoed richting het emc.
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1098 Gepost op: 29 september 2012, 23:48:12
de foto is niet zo heel goed gelukt maar toch.
 ambu 17-107 met spoed richting het emc.

Idd is de foto niet geheel goed gelukt, we hadden volgens mij afgesproken om hier scherpe en goede foto's te plaatsen. Dit is een showcase van mooie foto's niet een vergaar bak van alle net niet beelden.

Je hebt goed geprobeerd om de snelheid er in te krijgen, maar de scherpte ligt niet op de juiste plek, deze zou op de voorkant moeten liggen van de ambu. Een tip ga naar de zelfde plek terug en probeer de zelfde techniek uit bij gewone personen auto's welke passeren, net zo lang tot je uitgevonden hebt welke beweging en sluitertijd het beste is voor de panning techniek.

Ook het beeld van Roy Mertens doet mij niet erg veel, erg saaie compositie, een uitsnijding kan hem al veel spannender maken.... De grootste aandacht trekker is je copyright tekst....... Kijk eens of je met een andere uitsnede en geen copy right tekst een mooier en beter beeld krijgt. Ik vraag me af of de motor ook scherp is....

Succes!

Red Cross Medic

• Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1099 Gepost op: 30 september 2012, 01:02:44

Ambulance 01-128 A1 Groningen