Het gaat niet over crashtender maar hoeveelheid blusstof afhankelijk van het type vliegtuig en categorie luchthaven. Het kunnen dus meerdere crashtenders zijn om aan de norm te voldoen.
Er bestaan 10 categorieen luchthavens (ICAO). De langste romplengte van toestellen die door een luchthaven worden is bepalend voor de categorie. Als de Boeing 767 de langste romplengte heeft op Chicago O' Hare moet de luchthaven 3 blusvoertuigen hebben. Ieder blusvoertuig (7200 l/min) moet 18.200 liter water en 450 kg bluspoeder aan boord hebben.
Er bestaan geen internationale eisen voor responsetijden van de brandweer op de luchthaven. Er bestaan ook geen eisen voor ambulancezorg. Het is toegestaan om de Airbus A380 (met veel passagiers) te ontvangen op je internationale luchthaven zonder dat je beschikt over een ambulancevoeruig. Als je maar zorgt dat je 3 blusvoertuigen hebt (per voertuig (9000 l/min), 24.300 liter water/450 kg poeder).