Middel hulpverlening (ongeval letsel) N50 - Kampen 02-11-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval letsel) N50 - Kampen 02-11-2016  (gelezen 2227 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
08:03:16 02-11-16GROUP-2P 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Oprit N50 R - Kampen : 251,2 Kampen (inci 16)
0610583BRW IJsselland (Kampen) (Bevelvoerders)
0610585BRW IJsselland (Kampen) (Kazernecode)
0610588BRW IJsselland (Kampen) (Blusploeg 3)
0610589BRW IJsselland (Kampen) (Blusploeg GWT)
0610610BRW IJsselland (Kampen) (Lichtkrant)
0611780BRW IJsselland (OvD West)
0806240Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode)
p2kflex
08:12:56 02-11-16GROUP-2P 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Oprit N50 L - Kampen : 251,0 Kampen 041431 (inci 16) (HV: middel)
MHV0610583BRW IJsselland (Kampen) (Bevelvoerders)
MHV0610585BRW IJsselland (Kampen) (Kazernecode)
MHV0610586BRW IJsselland (Kampen) (Blusploeg 1)
MHV0610610BRW IJsselland (Kampen) (Lichtkrant)
MHV0610611BRW IJsselland (Kampen) (Infocode klein Incident)
MHV0610612BRW IJsselland (Kampen) (Infocode middel Incident)
MHV0612120BRW IJsselland (Voorlichter CoPI Noord-West)
MHV0806240Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode)
p2kflex
08:24:22 02-11-16GROUP-1Graag contact met de MON.
0612001BRW IJsselland (BOT)




Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1 Gepost op: 2 november 2016, 08:50:20
Komt nogal eens voor op de N50 ondanks de doorgevoerde en de al bestaande verbeteringen.

o.a.N50 even dicht na ongeval (30.10.2016)
http://www.destentor.nl/regio/kampen/n50-even-dicht-na-ongeval-1.6589569


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2 Gepost op: 2 november 2016, 08:55:59
Een slingerende aanhanger heeft niets met de weg of zijn verbetering te maken...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #3 Gepost op: 2 november 2016, 09:12:23
Citaat van: Bert65 link=msg=1455336 date=1478073359
Een slingerende aanhanger heeft niets met de weg of zijn verbetering te maken...

Als die boel daardoor op de andere weghelft terecht zou komen wel, o.a. daartoe zijn al op grote stukken betonnen afscheidingen op de N50 aangebracht en het ligt in de bedoeling dat uit te breiden om te voorkomen dat voertuigen op de verkeerde/tegengestelde weghelft raken.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #4 Gepost op: 2 november 2016, 09:25:40
Betonnen afscheiding met matrassen er tegenaan he, zodat je heel zacht terecht komt.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #5 Gepost op: 2 november 2016, 10:34:16
Als die boel daardoor op de andere weghelft terecht zou komen wel, o.a. daartoe zijn al op grote stukken betonnen afscheidingen op de N50 aangebracht en het ligt in de bedoeling dat uit te breiden om te voorkomen dat voertuigen op de verkeerde/tegengestelde weghelft raken.
Je weet wel overal een draai aan te geven.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,403
Reactie #6 Gepost op: 2 november 2016, 11:04:43
Men is hier wat zaken door elkaar aan het haspelen, het bericht waar Thor naar linkt is van 30-10, de incidentmeldingen bovenaan zijn van vandaag...


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #7 Gepost op: 2 november 2016, 12:44:05
Rijdt er elke dag langs. Het gaat om een viaduct die niet te overzien is vanaf de richting Emmeloord. Na dit viaduct staat elke ochtend file doordat de doorstroming + invoegend verkeer vanaf oprit Kampen (McDonalds) te veel is voor de capaciteit van de weg.
Door dat het niet te overzien is zou het kunnen dat de achterste vrachtwagen (?) op de file is ingereden. De impact is in ieder geval groot geweest, want er zijn behoorlijk wat auto's op elkaar geduwd.

Dit is eigenlijk een van de vele Rijks N-wegen in Overijssel die in aanmerking moet komen voor een 2x2 weg met gescheiden banen: N34, N35, N36 en N50.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #8 Gepost op: 3 november 2016, 08:25:24
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1455363 date=1478087045
Rijdt er elke dag langs. Het gaat om een viaduct die niet te overzien is vanaf de richting Emmeloord. Na dit viaduct staat elke ochtend file doordat de doorstroming + invoegend verkeer vanaf oprit Kampen (McDonalds) te veel is voor de capaciteit van de weg.
Door dat het niet te overzien is zou het kunnen dat de achterste vrachtwagen (?) op de file is ingereden. De impact is in ieder geval groot geweest, want er zijn behoorlijk wat auto's op elkaar geduwd.

Dit is eigenlijk een van de vele Rijks N-wegen in Overijssel die in aanmerking moet komen voor een 2x2 weg met gescheiden banen: N34, N35, N36 en N50.

Niet alleen in de ochtend ook in de spits aan het einde van de middag.Een paar honderd meter na het invoegende verkeer rijdt alles vervolgens weer vrolijk door.
Dat viaduct maakt de boel behoorlijk onoverzichtelijk en de file staat in de regel net over het viaduct en dat is inderdaad niet te overzien.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #9 Gepost op: 3 november 2016, 09:19:11
Citaat van: Thor link=msg=1455512 date=1478157924
Niet alleen in de ochtend ook in de spits aan het einde van de middag.Een paar honderd meter na het invoegende verkeer rijdt alles vervolgens weer vrolijk door.
Dat viaduct maakt de boel behoorlijk onoverzichtelijk en de file staat in de regel net over het viaduct en dat is inderdaad niet te overzien.

Ruim voor die heuvel zou bij files een waarschuwingslicht de files moeten aangeven. Een beperkte investering zou daar de nodige ellende en slachtoffers kunnen voorkomen.