Ik meen me te herinneren dat ook zij moesten besparen op ziekenhuiswerking e.d. In dat opzicht vind ik het vreemd dat ze werk doen wat de brandweer ook doet. Langs de andere kant kan ik enkel maar respect hebben voor hun professionalisme.
HART doet werk wat de brandweer niet kan, niet doet en nooit gedaan heeft. Het is heel wat anders dan werk doen wat de brandweer ook doet.
NHS is alleen de UK, de teams uit Australie, Canada, Boston (USA) en Qatar vallen niet onder het Britse NHS.
HART is wettelijk verplicht geworden in de UK na de aanslagen op het Londense openbaar vervoer. Het Britse volk en politici eisten maatregelen na het tekortschieten van brandweer en ambulancedienst.
In Nederland blinken brandweer (academie) en GHOR uit in vergaderopleidingen en powerpoints en symposia...
De hele UK (Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland) heeft 13 ambulancediensten (het veel kleinere Nederland 25 ambulancediensten). Alle ambulancediensten hebben HART. Het kan dat men in UK meer geld kwijt is aan HART maar in Nederland zal men het kwijt zijn aan managers, kantoorgebouwen en overhead.
In oppervlakte en aantal inwoner is de UK drie keer groter dan Nederland. Nederland zou kunnen volstaan met 4 RAV-en i.pv. 25 RAV-en.
Qatar is ongeveer drie keer kleiner. Qatar heeft 1 nationale ambulancedienst. Nederland zou ook kunnen volstaan met 3 RAV-en.
Australie heeft 6 RAV-en.