Patientenbelang is niet gedient met slecht functionerende BMH-ers op een OK of elders...
Als ik nu nog opereer weet ik dat de anesthesiemedewerker geen verpleegkundige is. Ik ben van mening dat al deze mensen prima functioneren.
Het zou kunnen dat een nieuw concept zoals BMH nog niet optimaal is. Het getuigt van professionaliteit als de relevante beroepsgroepen aanbevelingen doen om samen te zorgen dat de BMH-er beter kan functioneren in de praktijk.
De beroepsgroepen kiezen niet om constructief een bijdrage te leveren, men kiest er voor om BMH te proberen elimineren. De Nederlandse anesthesiologen vallen me daarom vies tegen omdat ze de anesthesieverpleegkundigen zijn gaan steunen terwijl zij ook hadden aanbevelingen hadden kunnen doen; bijv. langere stageperiode. Anesthesiologen in Nederland is het namelijk ook altijd gelukt om anesthesiemedewerkers (geen verpleegkundigen) goed op te leiden in combinatie met een opleidingsinstituut voor de theoretische opleiding.
Constructief bijdragen doe je als het je gaat om verbeteren van kwaliteit, de aanval kiezen en streven BMH te elimineren doe je uit eigen belang.