Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016

Auteur Topic: Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016  (gelezen 5448 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

K9 Handler

• Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • Justice is coming and Hell's coming with me

guest16442

• Gast
Ligt het aan mij of hapt die hond vrij snel? Was dat nodig, gezien de hoeveelheid Politie die er binnen enkele tellen stond? Was de persoon (bekend) gewapend? Ik ben nieuwsgierig.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
De hondengeleider staat er, de verdachte gaat op de knieën en vervolgens naderen er twee agenten van achter. Ik heb het idee dat we iets missen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Met wat het filmpje nu laat zien denk je 'waarom laten ze in godsnaam die hond bijten'. Dus heb idd ook het gevoel dat we dingen niet te zien hebben gekregen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Wij hebben ons er even in verdiept en gelukkig was daar ook het persbericht van de politie: http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/28-overige/26057-viraalvideo-nl-schiet-een-bok
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

guest16442

• Gast
Citaat van: Arie link=msg=1451205 date=1475845464
Wij hebben ons er even in verdiept en gelukkig was daar ook het persbericht van de politie: http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/28-overige/26057-viraalvideo-nl-schiet-een-bok
Ah, kijk! Mogelijk gewapend dus. Bedankt voor de verduidelijking.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Tja ondanks de verduidelijking (dank R15) vind ik het nogal wat hoor. Die hondengeleider zit waarschijnlijk vol adrenaline, roept eerst 'op je knieën' en vervolgens 'LIGGEN LIGGEN'.  Kortom.. wat wil je nou?

Ik zie de (vermoedelijke) verdachte direct op zn knieën gaan, tijd om te gaan liggen heeft hij niet want de hond heeft binnen een aantal seconden al vast. Bovendien tel ik zeker 8 agenten, is zo'n beet dan echt nodig?

Ik weet dat het makkelijk schreeuwen is vanaf de zijlijn en dat we de context niet helemaal kennen, maar toch.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

guest16442

• Gast
Indien de verdachte naar zijn broeksband grijpt, waar hij mogelijk een mes heeft zitten, dan kan ik mij voorstellen dat je de hond laat bijten.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Hij zit op zn knieën....

Maar goed, zal gissen blijven!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Winkeldief dreigt met steken en gooit met fietsen
Laatste update: 07-10-2016 | 13:49

Den Haag - Een 24-jarige Hagenaar werd zondag 2 oktober aangehouden voor een winkeldiefstal. Omdat de man had gedreigd iedereen neer te steken, niet meewerkte bij zijn aanhouding en naar zijn broeksriem greep, werd een politiehond gebruikt om hem onder controle te brengen. Een filmpje van de aanhouding circuleert vrijdag 7 oktober op het internet.

Beveiligers van een kledingwinkel aan de Wagenstraat werden er zondag 2 oktober omstreeks 15.30 uur door winkelpersoneel op geattendeerd dat een bezoeker van de winkel kleding onder zijn trui had gestopt. De beveiliger heeft de bewuste klant vervolgens gevraagd mee te lopen naar de ophoudruimte, in afwachting van de komst van de politie. Eenmaal in de ruimte gekomen, werd de verdachte agressief, begon om zich heen te slaan en riep dat hij iedereen neer zou steken. Op enig moment wist hij te ontkomen, met de beveiligers in zijn kielzog.

Een in de omgeving surveillerende hondengeleider hoorde de melding dat de man inmiddels op de Wagenstraat zou lopen en met fietsen naar de beveiligers had gegooid. De agent is op de Wagenstraat uitgestapt en heeft, vanwege de mogelijke gevaarszetting, ook zijn politiehond uit de wagen gehaald.

Toen de verdachte naar zijn broeksriem greep toen hij door een andere surveillance-eenheid werd aangehouden, heeft de hondengeleider zijn hond ingezet om te voorkomen dat de verdachte naar een mogelijk wapen zou kunnen grijpen. De man is uiteindelijk overgebracht naar het politiebureau, waar ambulancepersoneel de bijtwond die hij had, verzorgde. Hij moet zich binnenkort verantwoorden bij het Openbaar Ministerie.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/oktober/7/06-den-haag-winkeldief-dreigt-met-steken-en-gooit-met-fietsen.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen