Indeling tent

Auteur Topic: Indeling tent  (gelezen 2219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skyfly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16




ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2005, 01:10:44
Dit artikel is hier al eens een keer ter sprake gekomen,
we wachten met smart nog steeds op de concrete uitwerking van hetgene wat men heeft voor gesteld.

Groet Arend


sigmash

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2005, 21:36:05
En ik had wel van het bestaan van dit rapport gehoord, maar nog niet mijn hand erop weten te leggen.
Bedankt voor de link !
Ik was namelijk erg benieuwd naar de inhoud ervan, om wat duidelijkheid te krijgen over wat men in Den Haag op de lange termijn met ons vanplan is. Vandaar dat ik ook de posting "plannen van het ministerie" had geopend.

Er staan een paar practische aanbevelingen in die positief kunnen uitpakken, maar ook een paar serieuze "bedreigingen" om de medische rampenhulp volledig anders te organiseren waarin je geen SIGMA-vrijwilligers meer nodig hebt. Termen als "niet-dienstdoent ambulancepersoneel in dienst laten komen"
en "onderbrengen bij andere organisaties met 24-uur paraatheid" zijn natuurlijk weinig hoopgevend voor ons.

Als je de brandweer de tent laat opbouwen en niet-dienstdoent ambulancepersoneel deze laat bemannen ben je er ook.   :-[


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2005, 23:59:33
En ik had wel van het bestaan van dit rapport gehoord, maar nog niet mijn hand erop weten te leggen.
Bedankt voor de link !
Ik was namelijk erg benieuwd naar de inhoud ervan, om wat duidelijkheid te krijgen over wat men in Den Haag op de lange termijn met ons vanplan is. Vandaar dat ik ook de posting "plannen van het ministerie" had geopend.

Er staan een paar practische aanbevelingen in die positief kunnen uitpakken, maar ook een paar serieuze "bedreigingen" om de medische rampenhulp volledig anders te organiseren waarin je geen SIGMA-vrijwilligers meer nodig hebt. Termen als "niet-dienstdoent ambulancepersoneel in dienst laten komen"
en "onderbrengen bij andere organisaties met 24-uur paraatheid" zijn natuurlijk weinig hoopgevend voor ons.

Als je de brandweer de tent laat opbouwen en niet-dienstdoent ambulancepersoneel deze laat bemannen ben je er ook.   :-[


Wij hebben als voordeel dat wij het als hobby doen en relatief weinig geld kosten  ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2005, 10:48:52
Ik vrees dat dat weinig geld nog tegen valt... als je ziet wat voor voorraden er in die container en aanhangers zit (burnshieldkoffers, pulseoxymeters...), en bedenkt dat die 2 busjes + aanhanger wel onderhouden moeten worden... Plus de opleiding, het bijhouden van die opleiding.
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2005, 12:01:06


Als je de brandweer de tent laat opbouwen en niet-dienstdoent ambulancepersoneel deze laat bemannen ben je er ook.   :-[




Ik denk dat je dat tot eeuwige dagen wel kan schudden dat de brandweer tenten gaat opbouwen,die heeft wel wat anders te doen  :-X


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2005, 12:05:22
Ik vrees dat dat weinig geld nog tegen valt... als je ziet wat voor voorraden er in die container en aanhangers zit (burnshieldkoffers, pulseoxymeters...), en bedenkt dat die 2 busjes + aanhanger wel onderhouden moeten worden... Plus de opleiding, het bijhouden van die opleiding.

Als de brandweer de tent gaat bouwen en inrichten, dan zullen ze die niet met de fiets mee willen nemen, dus wordt de sigma bus, al dan niet  overgespoten als brandweervoertuig, daarvoor gebruikt

Als ambumensen opgeroepen worden, stellen die vast op prijs dat ze wat materiaal mee kunnen nemen, zodat de ambu bus handig is.

Wat feitelijk zou wijzigen, zijn de handjes en voetjes.
Op papier klinkt het heel verstandig, maar zitten de diensten zo ruim in het personeel en financiele middelen dat ze dit er bij kunnen doen ? Want als er geoefend moet worden zullen de proffesionele hulpverleners dit als deel van hun werk zien en daarvoor betaald willen worden. En daarin hebben ze groot gelijk.

Veel virtuele handen en voetjes kunnen luchtkastelen bouwen, voor het echte werk zul je echte handjes en voetjes hebben


S.I.G.M.A-jan

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2005, 11:45:09
heb jij enig idee wat er in de tent staat en wat erbij komt kijken om deze goed en snel op te zetten?
ook wat er in de voertuigen met aanhangers en haakarmbak zit aan matriaal?
dan praat je dus niet meer over een beetje geld.
maak jezelf eens wegwijs op dit gebiedt.
met vriendelijke groet S.I.G.M.A-jan