Incidenten rondom (intocht) Sinterklaas - Nederland 11-11 t/m 05-12-2016

Auteur Topic: Incidenten rondom (intocht) Sinterklaas - Nederland 11-11 t/m 05-12-2016  (gelezen 5839 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

ADGPB

• Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 13 november 2016, 13:16:33
'De Amsterdamse advocaat Michiel Pestman werd....aangehouden tijdens de Pietendemonstratie in Rotterdam. "Ik deed gewoon mijn werk."  (Parool 12-11)'

http://www.parool.nl/binnenland/aangehouden-advocaat-michiel-pestman-dit-krijgt-nog-een-staartje~a4414244/

ColinC

• Forum gebruiker
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #53 Gepost op: 13 november 2016, 21:24:23
In Amsterdam prima sfeertje, geen overheersende politie maar wel duidelijk zichtbaar.
Helaas kwam ook het protest hier langs, ze mochten het protest voort zetten maar werden wel scherp in de gaten gehouden.
Aantal omstanders waren het er duidelijk niet mee eens en haalden verhaal bij de agenten. (Echter mochten zij demonstreren)

RFG112

• Forum gebruiker
    • RFGFotografie
Reactie #54 Gepost op: 14 november 2016, 08:25:54
In Gouda waren er maar 4 agenten voor de hele dag, in Haastrecht helemaal geen agenten gezien. ZO KAN T DUS OOK! (Iedereen weet nog wel hoe het er namelijk in 2014 aan toe ging in Gouda... :'()

T was heerlijk druk dit jaar, beetje chaotisch, maar er heeft zich zover bekend geen enkel incident plaatsgevonden. Ook al waren er mensen met een kleur en was zwarte piet voornamelijk ZWART. Paar roetveeg pieten, 1 stroopwafel piet, misschien ergens elders nog wat kleurrijke pieten. Maar ik zag ze vooral zwart, zoals ik gewend ben. In mijn ogen is zwart ook de beste "kleur" aangezien je daarmee de persoon erachter, onherkenbaar maakt. (Ik herkende zelfs n brandweerman niet tot die tegen me sprak die ik heel vaak spreek en zie...Zegt genoeg, of ik ben echt n faalhaas)...Maar goed, de discussie zal wel weer verder gaan, een emotionele discussie.

Maar persoonlijk vind ik dat als je bereid ben de regels NIET te volgen en geweld te gebruiken, je in feite niet meer serieus genomen kan worden / je de issue die je hebt alleen maar meer kracht geeft op een negatieve/verkeerde manier. En vooral: Je helemaal NIKS in de buurt heb te zoeken bij onze kinderen, waar dan ook in Nederland. Prima als je wilt demonstreren, als dit toegestaan word, maar wel vreedzaam en buiten t zicht van kinderen. Kinderen kennen geen racisme! Alleen als wij volwassenen ze het aanleren zullen ze ook echt racist worden...En dat hangt allemaal af van een goede opvoeding/opleiding. Dus niet zo'n verwarrende situatie als zich nu afspeelt. Al pakken de meesten de witte piet bij de officiële Sinterklaasjournaal prima op. Om af te sluiten met: T gaat om de kinderen, niet om ons!

Maar gelukkig is t op Rotterdam na verder rustig verlopen :) Het kan dus wel... 098uo

Markvniel

• Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 14 november 2016, 08:46:57
Zelf als schipper van de reddingsbrigade hier aanwezig geweest. Wat voor mij opviel wat hier nog niet genoemd is zijn de "roadbloks" op diverse wegen langs het parcours waren vuilniswagens en zandwagens dwars op de weg gezet om doorgaand verkeer tegen te houden. Vanaf het water was het in ieder geval rustig en ook daar redelijk veel politie aanwezig.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #56 Gepost op: 15 november 2016, 19:13:46
https://www.youtube.com/watch?v=SirZ7knKBhg
Frank Buis/RoyalPress Amsterdam
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum