OBMS-A en OBMS-B

Auteur Topic: OBMS-A en OBMS-B  (gelezen 2633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vuurtjevuurtje

  • Gast
Gepost op: 14 oktober 2005, 21:47:51
Weet iemand het verschil tussen OBMS-A en OBMS-B bij een alarmering?




Scherp

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2005, 00:00:57
Bij een OBMS-A object moet je er vanuit gaan dat er mensen binnen zijn welke niet (zelfstandig) naar buiten kunnen. Bij een OBMS-a object zal er in de meeste gevallen (indien aanwezig in die gemeente) een redvoertuig mee worden gestuurd.
OBMS-A is bijvoorbeeld een verpleeghuis, en een OBMS-B een garage.


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2005, 03:24:30
Volgens mij is een OBMS-A een automatische melding en een OBMS-B een handgedrukte melding. ;)


Lukas074

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2005, 09:35:17
Citaat
Volgens mij is een OBMS-A een automatische melding en een OBMS-B een handgedrukte melding. 

Dat klopt en volgens mij is daar al een meer wat over geweest.

hier is er een link over:http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=44517&t=44517&phorum_auth=426c67bd41d9e6c9fc25ce4b1d0346bb


Scherp

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2005, 11:23:07
Ook als een A object zelf een melding maakt, komt het niet als een B melding binnen...

Ik blijf dus bij mijn eigen uitleg. :D


Lukas074

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2005, 11:31:46
Zal je er niet altijd van uit moeten gaan, ALS er brand is dat er mensen niet uit kunnen. Bij ons wordt er altijd alert gereageerd op een automaatje, maar als je binnen krijgt dat het om een handmelder gaat haast je je nog meer naar een adres toe als het een melder betreft. En nogmaald altijd rekening mee houden dat er altijd mensen moeite mee hebben om een pand te kunnen verlaten.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2005, 11:40:40
Volgens mij is een OBMS-A een automatische melding en een OBMS-B een handgedrukte melding. ;)

Dat is niet helemaal waar volgens mij. Heb hier al meerdere keren OBMS-B op de pager zien staan, wat dus gewoon een automatisch alarm betrof.

Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik het veschil ook niet precies weet. De theorie van Scherp klinkt wel logisch, ik zal het eens nakijken.


Lukas074

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2005, 12:01:02
een handmelder en een rookmelder zijn toch altijd een automaat.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2005, 12:03:38
Zal je er niet altijd van uit moeten gaan, ALS er brand is dat er mensen niet uit kunnen. Bij ons wordt er altijd alert gereageerd op een automaatje, maar als je binnen krijgt dat het om een handmelder gaat haast je je nog meer naar een adres toe als het een melder betreft. En nogmaald altijd rekening mee houden dat er altijd mensen moeite mee hebben om een pand te kunnen verlaten.
Een automaatje blijft een automaatje.Het enige wat je weet dat als er een handmelder is ingedrukt,dat er of daadwerkelijk wat is of dat het weer eens moedwillig is gebeurt.Wij rijden in ieder geval geen stap harder,het gebeurt hier veels te vaak dat dat moedwillig is gebeurt


Lukas074

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2005, 12:04:59
bij ons gebeurd het eigenlijk nooit dat er moedwillig een handmelder wordt ingedrukt. Dus als er een handmelder binnenkomt is er ook dus messtal daadwerkelijk wat aan de hand.