Terreurdreiging Rotterdam The Hague Airport - Rotterdam 17-11-2016 #nt

Auteur Topic: Terreurdreiging Rotterdam The Hague Airport - Rotterdam 17-11-2016 #nt  (gelezen 8578 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #30 Gepost op: 18 november 2016, 12:38:40
Citaat van: Sven82 link=msg=1461989 date=1479468352
Tja, in een democratische rechtstaat met bepaalde grondrechten heb je als veiligheidsdienst de plicht om zoveel mogelijk transparant te zijn over je optreden. Geen idee hoe dat in landen geregeld is waar deze transparantie over overheidsoptreden minder is.

Uiteraard waarschuwt een terrorist niet voordat deze een aanslag pleegt. Maar waarom zou iemand uit de omgeving van deze terrorist de autoriteiten niet waarschuwen?

In 1978 waren we al een democratisch rechtsstaat. De veiligheidsdiensen en politie hadden destijds geen behoefte aan zoveel mogelijk transparantie.

In 2016 is Nederland nog steeds een democratische rechtsstaat echter weigert de Nederlandse regering, de politie en defensie om zoveel mogelijk transparant te zijn over een terreuraanslag van bijna 40 jaar geleden.

De Nederlandse overheid weet heel goed dat er bij nabestaanden en betrokkenen veel behoefte bestaat aan een piepklein beetje transparantie. Het antwoord is dat het alles nog tientallen jaren staatsgeheim is en blijft.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #31 Gepost op: 18 november 2016, 12:40:06
In 1978 waren we al een democratisch rechtsstaat. De veiligheidsdiensen en politie hadden destijds geen behoefte aan zoveel mogelijk transparant te zijn.

In 2016 is Nederland nog steeds een democratische rechtsstaat echter weigert de Nederlandse regering, de politie en defensie om zoveel mogelijk transparant te zijn over een terreuraanslag van bijna 40 jaar geleden.

De Nederlandse overheid weet heel goed dat er bij nabestaanden en betrokkenen veel behoefte bestaat aan een klein beetje transparantie. Het antwoord is dat het alles nog tientallen jaren staatsgeheim is en blijft.
Dat is een andere discussie.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #32 Gepost op: 18 november 2016, 12:50:19
Citaat van: Sven82 link=msg=1462003 date=1479469206
Dat is een andere discussie.


Het is een terreuraanslag in Nederland, als jouw stelling klopt dat de Nederlandse veiligheidsdiensten zoveel mogelijk transparant willen zijn begrijp ik niet waarom veel burgers al bijna 40 jaar op een paar simpele antwoorden wachten.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de Nederlandse diensten precies zelfde zijn als de equivalenten in Midden Oosten. In Midden Oosten zijn ze tenminste duidelijk naar de burgers dat ze helemaal geen verantwoording willen afleggen omdat terreurbestrijding en transparantie niet samen gaan.

In Nederland doen we net alsof we het allemaal veel beter hebben geregeld. De transparantie is zelden waar de burger om vraagt. Als burgers vragen om antwoorden over De Punt krijgen ze geen antwoord.

Transparantie is dat er een paar bureaucraten bedenken dat er gisteren een grote informatiebehoefte bij de burgers was omdat de kMar druk was op vliegveld Rotterdam. Bestuurders en managers gaan bedenken wat de burgers denken of waar de burgers behoefte.

Ik geloof niet dat er echt bij de burgers in Nederland een grote informatiebehoefte was, een grote informatiebehoefte in een land met 16 miljoen inwoners is dat er minstens 1 miljoen Nederlanders in de broek plassen van de zenuwen omdat ze willen weten wat ze aan doen zijn op vliegveld Rotterdam.

Het is zelfs niet mogelijk dat er burgers of media zijn die weten dat de politie een anonieme telefonische melding heeft ontvangen. Het kan niet anders dat de terreurbestrijders zelf de wereld in trappen dat er een serieus probleem is waardoor ze zelf de eventuele informatiebehoefte uitlokken.

Als de bureaucraten vinden dat er bij de gewone mensen in heel Nederland de informatiebehoefte ontstaan is gaat de PR-juf driftig aan de slag met transparant zijn.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #33 Gepost op: 18 november 2016, 12:54:41




In Nederland doen we net alsof we het allemaal veel beter hebben geregeld.
Grappig. Want als ik in ga op al jouw "argumenten" en verzinsels dan zou de uiteindelijke conclusie volgens jou moeten zijn dat het in Qatar en omgeving allemaal beter geregeld is.
Helaas, ik ga geen tijd steken in jouw spelletje doelredeneren. Ik heb wel wat beters te doen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #34 Gepost op: 18 november 2016, 12:57:45
Citaat van: Sven82 link=msg=1462013 date=1479470081
Grappig. Want als ik in ga op al jouw "argumenten" en verzinsels dan zou de uiteindelijke conclusie volgens jou moeten zijn dat het in Qatar en omgeving allemaal beter geregeld is.
Helaas, ik ga geen tijd steken in jouw spelletje doelredeneren. Ik heb wel wat beters te doen.

Geef maar een voorbeeld van een verzinsel of verzoek zelf aan moderatorteam om je reactie te verwijderen.

Het staat je vrij om niet op mijn reactie in te willen gaan, het staat je niet vrij om een ander forumlid voor leugenaar uit te maken.

Jij bent een van die mensen van de kMar die zelf bijdraagt aan het wantrouwen in veiligheidsdiensten door je manier van communiceren met forumlid Roare en mij.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #35 Gepost op: 18 november 2016, 13:26:41
Het blijft zoeken naar een speld in een hooiberg. Je weet dat 99,9% van de meldingen uiteindelijk loos is of meevalt, maar de autoriteiten krijgen alle blaam als er iets misgaat en er toch iets doorheen glipt.

Maar als het aantal van dit soort meldingen in de toekomst alleen maar gaat oplopen (als we de trend van de afgelopen 2 jaar zien) krijgen we toch echt een probleem met de capaciteit van de Marchechaussee en die is nu al zwaar overwerkt. Zinloos voor een vliegveld staan, terwijl aan de andere kant alles zo lek als een mandje is, heeft best wel iets dubbelzijdig.

Misschien toch maar inzetten op meer moderne technologie om valse meldingen en reële bedreigingen uit elkaar te halen?


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #36 Gepost op: 18 november 2016, 13:38:27
Geef maar een voorbeeld van een verzinsel of verzoek zelf aan moderatorteam om je reactie te verwijderen.

Het staat je vrij om niet op mijn reactie in te willen gaan, het staat je niet vrij om een ander forumlid voor leugenaar uit te maken.

Jij bent een van die mensen van de kMar die zelf bijdraagt aan het wantrouwen in veiligheidsdiensten door je manier van communiceren met forumlid Roare en mij.
Ach, krijgen we dat spelletje weer. Ik moet een reactie verwijderen, want anders...
Je één na laatste alinea van je vorige post is een verzinsel. Veiligheidsdiensten trappen niets de wereld in met de door jouw genoemde argumenten.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #37 Gepost op: 18 november 2016, 13:45:51




Jij bent een van die mensen van de kMar die zelf bijdraagt aan het wantrouwen in veiligheidsdiensten door je manier van communiceren met forumlid Roare en mij.
Aanvullend: ik heb het nog even gecontroleerd. Mijn werkgever moedigt aan dat medewerkers uitleggen wat wij als dienst doen. Zolang ik mij maar houd aan de geheimhoudingsvoorschriften. Het wordt zelfs gestimuleerd om vooral subjectieve en incorrecte denkbeelden te weerspreken en mensen juist te informeren tot zover mogelijk. Mijn werkgever is er zeer content mee dat ik mensen aanspreek die onjuiste denkbeelden naar buiten brengen over ons werk of onze organisatie in diskrediet trachten te brengen. Het zal zeer zeker niet gewaardeerd worden als dit onjuiste beeld geschetst wordt door een hoge medewerker van een bevriend land.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #38 Gepost op: 18 november 2016, 13:48:59
OM Rotterdam @OM_Rotterdam
45-jr aangehouden ivm dreiging Rotterdam-TheHagueAirport blijft vr onderzoek vastzitten.
Team heeft tijd: er staat 13 dagen eerdere straf
13:31 uur · 18 Nov 2016 · Twitter Web Client
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #39 Gepost op: 18 november 2016, 13:59:06
Citaat van: Sven82 link=msg=1462035 date=1479473151
Aanvullend: ik heb het nog even gecontroleerd. Mijn werkgever moedigt aan dat medewerkers uitleggen wat wij als dienst doen. Zolang ik mij maar houd aan de geheimhoudingsvoorschriften. Het wordt zelfs gestimuleerd om vooral subjectieve en incorrecte denkbeelden te weerspreken en mensen juist te informeren tot zover mogelijk. Mijn werkgever is er zeer content mee dat ik mensen aanspreek die onjuiste denkbeelden naar buiten brengen over ons werk of onze organisatie in diskrediet trachten te brengen. Het zal zeer zeker niet gewaardeerd worden als dit onjuiste beeld geschetst wordt door een hoge medewerker van een bevriend land.

Ik zal na het weekend wel contact opnemen met de mensen die jou stimuleren om mijn subjectieve en incorrecte denkbeelden in mijn bovenstaande reacties te weerspreken. Ik verneem dan wel van deze mensen om welke verzinsels van mij het precies gaat. Als zij de verzinsels niet kunnen ontdekken zal ik informeren hoe ze er over denken als een van hun eigen medewerkers namens de kMar mij voor leugenaar uitmaakt.

Het gaat mij uiteraard niet om jou maar wel om de hogere mensen van de Nederlandse terreurbestrijders die er zeer content mee zijn dat iemand op dit forum door jou voor leugenaar uit wordt gemaakt omdat ze ze volgens jou (namens de kMAR) onjuiste denkbeelden over jullie werk en organisatie naar buiten heeft gebracht.

Internationaal gezien ligt er niemand wakker of Nederland/Europa kritiek wel of niet kan waarderen van hoge medewerkers uit bevriende landen. Na de aanslag op de luchthaven Brussel hebben o.a. hooggeplaatste officials van de Amerikaanse veiligheidsdienst de EU veiligheidsdiensten een stel kleuters en amateurs genoemd.

De Israelische veiligheidsdienst zegt al jaren dat de veiligheidsdiensten in EU de zaken slecht op orde hebben. Hooggeplaatse Arabische officials zijn blij met EU omdat Europa zich aantrekkelijk maakt voor terroristen (die Irak of Syrie moeten ontvluchten). Hoe aantrekkelijker Europa voor ze is hoe geringer de kans dat ze naar de Golfstaten komen.

De Turkse veiligheidsdiensten hebben ook wel iets gezegd over de Nederlandse terreurbestrijders die emails kwijtraken en het daarna weer voor elkaar krijgen dat een terrorist uit kan reizen vanuit Nederland naar Turkije (storing telefooncentrale politie + email niet gelezen).