0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Je zult toch op een of ander punt over het spoor moeten kunnen dus een bestaande overweg, tunnel, viaduct nabij waar de aan te leggen weg naartoe gaat.
even terug naar het hulpverleningsaspect. Het viel mij op dat de hulpverleners in de valschaduw van de trein aan het werk waren. Is er gekeken naar de stabiliteit van de trein na het ongeval. Uit ervaring weet ik dat een trein zomaar kan gaan schuiven / kantelen.
De praktijk is dat alle overwegen tenminste moeten zijn voorzien van het Andreaskruis en het beroemde blauwe schrikhek met witte opschrift. Met de betekenis van deze borden moet je als weggebruiker iets mee doen. Doe je dat niet, dan heb je kans op een zeer slechte dag.Ook bij deze overweg geldt dat weggebruikers worden gewaarschuwd middels de voor dit type overweg verplicht aanwezige specifieke verkeersborden. Op onderstaande foto is de aanwezigheid goed te zien.http://imgn.rgcdn.nl/4eb1f054b8044942b6c251c6815ed1d7/opener/Trein-botst-op-tankwagen-en-ontspoort.jpgHet feit dat veel weggebruikers zich nauwelijks iets aantrekken van verkeersregels wordt schrijnend duidelijk door de enorme hoeveelheid boetes die jaarlijks op tal van deurmatten vallen.
De aanpak van de beruchte spoorwegovergang aan de Voslaan in Winsum is een stap dichterbij. ProRail en grondeigenaar Stavenga hebben een pricipe-overeenkomst bereikt over de huur van de grond. Na twee jaar onderhandelen kwamen beide partijen dinsdagochtend alsnog tot een akkoord.
WINSUM –Vrijdagmiddag konden de eerste auto’s over de noodweg bij de gevaarlijke spoorwegovergang in Winsum waar het treinongeval vorige maand is gebeurt. Prorail was een maand eerder klaar door het goede weer. De spoorwegovergang is inmiddels afgesloten