EHBO nieuwe stijl

Auteur Topic: EHBO nieuwe stijl  (gelezen 11364 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2005, 20:38:52
De kader zij dat je de slagaders niet meer dicht mag drukken  omdat je meer schade kan maken aan de weefsels die door die slagader gevoed worden.

Treat first what kills first... niet dichtdrukken : SO overlijd (bij grote slagaders)...

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2005, 20:59:14
Dichtdrukken veroorzaakt misschien een kneuzinkje rond dat gebied... ach. Who cares?

Als je een manchet aanlegt is het natuurlijk een ander verhaal, maar weefselversterf door het dichtdrukken? Het bloed gaat toch al niet meer naar het orgaan waar de arterie naar toe leidt, omdat al het bloed eruit spuit. Dus zo'n spuiter locaal dichtdrukken heeft geen tot weinig invloed.
Arts  www.alphalog.nl

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2005, 23:38:57
helemaal mee eens maar maak ze dat maar eens wijs bij het ok

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2005, 23:46:16
Waarom zouden wij het ze wijs maken? Ze merken het wel als er langzaamaan steeds minder leden bij komen, en steeds minder diploma's uitgereikt worden.
Arts  www.alphalog.nl

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2005, 02:19:03
Pas op het is niet iets wat het OK geroepen heeft, maar wat een kaderinstructeur heeft geroepen

Ad Fundum

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2005, 03:07:28
Het dichtdrukken staat niet meer in de 24e druk. Dat wil niet zeggen dat het niet meer gedaan mag worden. In de basisopleiding leer je dit idd niet meer. Daarna volgen er - voor de geïnteresseerden - vervolglessen waarin veel handelingen worden geleerd die niet (meer) in het boekje staan.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2005, 10:05:37
Inderdaad, afgelopen week is het bij ons op de herhalingsles gewoon uitgelegd. Geoefend ook trouwens, ook die van de 'beenslagader'.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2005, 10:50:52
eigenlijk is het absurd je krijgt een wild groei in de lessen.

Bij  afdeling  een leren ze je het wel nog aan bij de herhaling en bij afdeling twee niet.

Het lijkt  net de belastingdienst  wel  : leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker !

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 16 oktober 2005, 17:54:45
eigenlijk is het absurd je krijgt een wild groei in de lessen.

Bij  afdeling  een leren ze je het wel nog aan bij de herhaling en bij afdeling twee niet.

Het lijkt  net de belastingdienst  wel  : leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker !

Het OK biedt ruimte om de vervolglessen aan te passen aan de behoeftes van de cursisten.

Rolf

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 16 oktober 2005, 18:20:20
Bij de volwassenen kun je er toch van uit gaat dat je op een profesionele wijze met elkaar om gaat en je komt als dame ook niet met een mini rok naar een herhalings les toch?

met name bij de jeugd groep word er een beetje op geled dat de dames op elkaar oeffen met bepaalde handelingen.
We hebben voor een school project een web site gemaakt over jeugd EHBO hier hebben we de jeugd van de afdeling voor gebruikt maar voor de reanimatie ben ik zelf door de knieën gegaan met POB (Pijn Op de Borst) en een pleeg i.o. heeft zowel de plaats bepaling gedaan als de beademing deze betreffende opnamen hebben we extra gemaakt om te onderstrepen dat hij tijdens het beademen kijkt naar "borst-buik".
De jeugd leden hebben ik het voorgaande overleg ook aangegeven wijnig intresse te hebben in deze serie opnames terwijl ze zich bijna verdrongen hebben om aan de anderen mee te werken.
Zo zie je met een beetje overleg en vooral duidelijk maken wat de bedoeling is kun je zeker op elkaar oeffenen (hoewel we het er over eens waren dat het geen pretje was die opnamen van het beademen ondanks het beademings doekje wat er tussen zit)

Voor de plaat bealing ben ik al vaker op de grond of tafel gaan liggen omdat ik wat meer "overbodige vet cellen" heb dan de meesten bij ons.

Voor diegene die intresse hebben de site:
 http://home.hetnet.nl/~geordi/