Zoals beloofd eeen update. Naar 3 weken les te hebben gehad heb ik nooit zoveel geleerd in al me jaren MBO/VMBO. Wat heb ik precies geleerd?
Laten we beginnen met cognitie, de test waarop ik was gezakt. Ik wordt goed geholpen en het wordt goed uitgelegd hoe ik een cijferreeks of een letterreeks het snelst kan maken. Daarnaarst anagrammen wordt goed mee geholpen. Ik begin het beter te snappen en krijg door deze cursus meer vetrouwen.
Psychologie
Ik leer naar me zelf kijken, waar mijn zwakte punten liggen en ook mijn sterke punten.
Ik leer open en integer te zijn. Daarnaast is het politie vak wel echt is voor jou? Ik leer me zelf kennen en dat vind ik nogal het belangerijkste van deze cursus. Dit is meer gericht op testdag B. Een aantal kandidaten in mijn klas zijn hierop gezakt. Ook waarom moet ik nou een baan een politie en niet een ander. Wat maakt mij uniek? Hoe dit gebeurd is te breed om uit te leggen. Maar dit is niet alleen nuttig voor het politie vak maar ook als persoon in het dagelijkse leven.
Team en samenwerking
Daarlaast leer ik samen werken als een team. Dat gebeurd vooral tijdens de sportdagen. Je sport maar wordt ook als eeen team uitgedaagd als een iemand faalt, faalt heel het team. Ook heel breed om uit te leggen.
Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.
PS: Deze kans ik echt uniek niet iedereen krijgt deze kans hoe vervelend het ook is voor sommige die denken dat ze gediscrimineerd worden. Dit is een gunst. De slagingspercentage van deze cursus is 70% in een klas van 25 worden er dus 18 echt aangesteld als politieagent.