Agent Gewond bij ongeval - A15 Europoort 15/10/2005

Auteur Topic: Agent Gewond bij ongeval - A15 Europoort 15/10/2005  (gelezen 31536 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:48:52
Agent, zou je ons op de hoogte kunnen/willen/mogen houden van de situatie van je collega?

Ik ben namelijk niet zozeer benieuwd naar al het juridische gedoe, maar meer naar de toestand van een politiebeambte die een zwaar ongeval heeft gehad. Het gaat toch op de eerste plaats om mensen?!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #71 Gepost op: 16 oktober 2005, 21:24:15
Wilco,
Hulp bieden door 112 te bellen is één, maar de veroorzaker/betrokkene/verdachte* is vlgns de berichtgeving onbekend gebleven. Als je bij een aanrijding betrokken raakt en niet tegen bloed kan, dus 112 belt, dan ben je er nog niet.
Je zult je identiteit, tijdig, bij de politie bekend moeten maken. Uit de berichtgeving blijkt wel dat dit (nog) niet is gebeurd. Dát heeft overigens niets met bloed o.i.d. te maken, hooguit met angst/schuldgevoelens*.
Wat de toedracht ook moge blijken te zijn, ik kan voor dit soort handelen ook geen simpathie opbrengen. (subjectief). Dat de rechter weleens tot vrijspraak komt in dergelijke zaken (objectief) doet aan mijn gevoelens niets af. Ik vindt het moreel gezien niet juist. Het druist tegen mijn rechtsgevoelens in. Het is daarom ook dat men zich naar mijn inzicht best subjectief mag uitspreken in een forum. Het speculeren naar een toedracht is een kwestie van een heel andere orde. Dat komt vaak voort uit gebrek aan informatie, die om wat voor reden dan ook niet altijd naar buiten wordt gebracht. Maar dan nog is dit geen tribunaal dat rücksichtlos veroordelingen uitspreekt. Maar ideeën wat men bij veroordeling zo iemand als straf toe zou wensen (welliswaar op basis van subjectieve gevoelens).

Pas oordelen als er iets officieël is? Dan zul je moeten wachten tot de rechter een uitspraak heeft gedaan, en hoger beroep niet meer mogelijk is. Pas dan is er iets officieël.

Er wordt hier op het forum gelukkig door mensen gereageerd, en ja daar horen emoties bij. Al dan niet door een subjectief belevingsgevoel. Om dat in goede banen te leiden zijn er de Mods, die dat naar mijn idee netjes klaren.

* doorhalen wat jij niet van toepassing acht....
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #72 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:02:43
Voor diegenen die beroepsmatig met deze zaak bezig zijn en dit lezen: Zogauw enigszins duidelijk of er daadwerkelijk opzettelijk op de motorrijder is ingereden, en de verdachte bekend is, vergeet alsjeblieft niet - naast de strafrechtelijke procedure - ook een procedure 130 Wegenverkeerswet op te starten bij het CBR in Rijswijk, zodat hij zijn rijbewijs ook nog een hele tijd kwijt is. Ik wil niet betweterig doen, maar voorzover teen en tander niet helemaal duidelijk is m.b.t. deze procedure, brigadier Kees van district 10 kan er alles over vertellen.
greetz,  Enrique


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #73 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:13:49
Agent, zou je ons op de hoogte kunnen/willen/mogen houden van de situatie van je collega?

Ik ben namelijk niet zozeer benieuwd naar al het juridische gedoe, maar meer naar de toestand van een politiebeambte die een zwaar ongeval heeft gehad. Het gaat toch op de eerste plaats om mensen?!
Volgens teletekst van vanavond is de situatie van de agent stabiel  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #74 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:27:31
http://www.politie-rijnmond.nl/Persberichten/intro.htm

Actuele persberichten

Uitgave zondag 16 oktober

    * POLITIEMAN ERNSTIG GEWOND NA ONGEVAL
      ROTTERDAM - Een 38-jarige politieman uit Spijkenisse is zaterdagavond rond half negen ernstig gewond geraakt bij een ongeval op de rijksweg A15. Door nog onbekende oorzaak kwam de agent, die aan het surveilleren was op een motor, ten val. Getuigen hebben gezien dat er mogelijk nog een voertuig betrokken was bij het ongeval, dit wordt onderzocht.
      De politie is op dit moment nog bezig met het verder horen van getuigen en het onderzoek. De agent is met zware verwondingen, onder andere aan zijn been, overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum. Zijn toestand is op dit moment stabiel. De politie vraagt mensen die getuige zijn geweest van het ongeval, zich te  melden via 0900-8844.


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #75 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:58:50
Wilco,
Hulp bieden door 112 te bellen is één, maar de veroorzaker/betrokkene/verdachte* is vlgns de berichtgeving onbekend gebleven. Als je bij een aanrijding betrokken raakt en niet tegen bloed kan, dus 112 belt, dan ben je er nog niet.
Je zult je identiteit, tijdig, bij de politie bekend moeten maken. Uit de berichtgeving blijkt wel dat dit (nog) niet is gebeurd. Dát heeft overigens niets met bloed o.i.d. te maken, hooguit met angst/schuldgevoelens*.
Wat de toedracht ook moge blijken te zijn, ik kan voor dit soort handelen ook geen simpathie opbrengen. (subjectief). Dat de rechter weleens tot vrijspraak komt in dergelijke zaken (objectief) doet aan mijn gevoelens niets af. Ik vindt het moreel gezien niet juist. Het druist tegen mijn rechtsgevoelens in. Het is daarom ook dat men zich naar mijn inzicht best subjectief mag uitspreken in een forum. Het speculeren naar een toedracht is een kwestie van een heel andere orde. Dat komt vaak voort uit gebrek aan informatie, die om wat voor reden dan ook niet altijd naar buiten wordt gebracht. Maar dan nog is dit geen tribunaal dat rücksichtlos veroordelingen uitspreekt. Maar ideeën wat men bij veroordeling zo iemand als straf toe zou wensen (welliswaar op basis van subjectieve gevoelens).

Pas oordelen als er iets officieël is? Dan zul je moeten wachten tot de rechter een uitspraak heeft gedaan, en hoger beroep niet meer mogelijk is. Pas dan is er iets officieël.

Er wordt hier op het forum gelukkig door mensen gereageerd, en ja daar horen emoties bij. Al dan niet door een subjectief belevingsgevoel. Om dat in goede banen te leiden zijn er de Mods, die dat naar mijn idee netjes klaren.

* doorhalen wat jij niet van toepassing acht....


De Moderators hebben besloten de discussie te beëindigen en daar zal ik mij ook verder aan houden.
Over dit onderwerp zal ik mij (voorlopig) niet meer uitlaten.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Agent

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:02:55
Wat een slim idee Wilco!!

En met mijn collega gaat het aardig om dit moment. Hij mist een been, en zoals jullie begrijpen herstel je daar nooit meer geheel van. Het is op dit moment psychologie erg moeilijk omdat je nu uiteraard gaat beseffen dat je nooit meer normaal kunt werken en lopen.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven, daar hebben mijn collega’s en ik meer aan dan al dat geruzie omdat meneer Wilco er niet veel van snapt.

Bij dezen wil ik me ook neerleggen bij het feit dat er een einde aan dezen discussies moet kommen dus vanaf nu zal ik niet meer reageren, en ik zal dezen discussie ook niet meer bezoeken omdat ik alleen maar bang ben dat ik me weer boos moet gaan maken over de uitspraken van Wilco.


firemanr

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:38:45
Sterkte voor alle betrokken agenten en zeker voor de agent die het overkomen is.... :-\ Het was nu net nog een keer op actienieuws. Hij wordt schijnbaar slapende gehouden vanwege de verwondingen.... :-X

Ik hoop echt dat hij er psychisch ook bovenop komt.

En Agent: je hebt helemaal gelijk. Ik steek het dan maar een beetje op de leeftijd van het forumlid.... :-\


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #78 Gepost op: 17 oktober 2005, 20:06:43
Afschuwelijk om te lezen wat de oorzaak dan ook mag zijn. Nogmaals heel veel sterkte voor de collega en alle andere betrokkenen.


MHL

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 19 oktober 2005, 11:20:20
Nader bericht:

ROTTERDAM - De politie weet woensdag nog niet wat de oorzaak is van het ongeval op de A15 bij Rotterdam van afgelopen zaterdag, waardoor een motoragent zwaargewond raakte. Volgens een woordvoerster moet de agent eerst zelf gehoord worden, voordat de toedracht bepaald kan worden.

Getuigen zeggen dat de motoragent geschept is door een auto die is doorgereden, maar een woordvoerster van de politie kan daarover geen uitsluitsel geven.


De motoragent raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Wegens zijn ernstige verwondingen wordt de 38-jarige man uit Spijkenisse kunstmatig in slaap gehouden. Pas als hij wakker wordt, kan hij gehoord worden. De gezondheidstoestand van de agent is stabiel.

Het slachtoffer is werkzaam bij het korps Rotterdam-Rijnmond en deed zaterdagavond zijn dienst op een herkenbare politiemotor.

Nu.nl