Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?

Auteur Topic: Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?  (gelezen 15626 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #40 Gepost op: 27 april 2006, 15:34:20
De mensen die ik spreek vinden het over het algemeen eenvoudig. Het enige waarwel mensen last van hebben is examen stress maar dat is meestal nergenst voor nodig. De arts en kaders laten je niet zo maar zakken hoor.

Mischien komt het ook door dat men bij onze afdeling van september tot april les krijgt een keer per twee weken, daar door wordt er ook veel herhaalt en blijft veel bij de mensen in het geheugen.


Harry007

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 27 april 2006, 23:29:21
Ik denk dat dat idd zo is, bij ons waren de cursussen korter en bijna iedere week. Onze ploeg was wel zo gezellig dat onze kader en zijn dochter lid van de vereniging zijn geworden.. En zelfs een oudere man, die af en toe in de les een oogje dichtkneep slaagde glansrijk voor het examen, waarschijnlijk ook omdat hij al eens zn diploma had gehad maar had laten verlopen.

Ik denk dat je wel hele grove fouten moet maken wil je zakken, de arts en kader kijken toch het meeste naar je manier van denken, en als die een beetje logisch is doet naar mijn mening je instinct de rest. Ik heb er zelf ook nooit moeite mee om na enige tijd weer de stabiele zijligging o.i.d te doen, wel doet onze vereniging te weinig aan evenementen etc, daarom is het nu ook dat ik bij het rode kruis bezig ben om sigma lid te worden, want hoe meer doen hoe beter.

Groeten

Harry007


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #42 Gepost op: 5 december 2010, 17:37:27
Hoi,

bij "mijn" EHBO-vereniging duurt een basiscursus 12 avonden , inclusief het examen.
de module verbandleer/kleine ongevallen zit er niet bij in.
Hoe is het bij andere verenigingen?

en: wij gebruiken niet Het Oranje Kruis-boekje, maar Het EHBO-boekje van de KNV..
mede omdat daar wat meer achtergrondinformatie in staat, en ook andere onderwerpen worden behandeld.

ook hiervan hoor ik graag hoe het bij andere verenigingen is.

Groet,

Peter


brt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • BIG is Beautiful
Reactie #43 Gepost op: 28 december 2010, 11:05:08
Peter,

Bij ons ook 12 lessen van 2 uur en 2 lessen extra voor het verbandleer.

Groetjes,
Bert
Keep it simple


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #44 Gepost op: 28 december 2010, 16:08:28
Een dag (8 uur) voor levenreddende handelingen
Twee dagen (16 uur) voor een uitgebreide Basis passanten eerste hulp training..

Gebasseerd op een basis training op First Aid International of Medic First Aid  lesmateriaal


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #45 Gepost op: 30 december 2010, 00:33:34
Bij onze vereniging duurt een cursus Eerste Hulp (zonder verbandleer en kleine ongevallen) 12 lesavonden, elk van 2 uur.


helm

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 30 december 2010, 08:14:19
Bij Meduca duurt de cursus SEHSO 2 dagen (16 uur). Daarna jaarlijks 1 dag nascholen.