Thema-avonden en/of sprekers

Auteur Topic: Thema-avonden en/of sprekers  (gelezen 15913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2007, 23:32:25
En dan denkende aan hoe je dit als Lotus uit kan beelden of om te horen wat er allemaal voor aggressie voor komt?
Ik heb nog nooit gehoord dat een lotus ook al te maken heeft met aggressie.

Been there... done that...  ;D  Kan me er wel iets bij voorstellen. ;)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2007, 18:49:33
Hoi Allen (Rode Kruis Hulpverleners)

Even het volgende, ik ben voor onze herhalingslessen van onze EHV'ers aan het plannen en ik wil dit keer ook enkele keren een "gastdocent" uitnodigen die over een specifiek onderwerp wat kan vertellen. Zo krijgen wij bijvoorbeeld een presentatie over Brandwonden.

Nou is mijn vraag, wat zijn nou echt interessante onderwerpen om iemand voor uit te nodigen?

Ik hoor graag wat tips van jullie.

Mvg Jeroen
Evenementencoordinator Eerste Hulp Verlening
Rode Kruis Zaanstreek-Waterland district Zaandam

DanielB

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 mei 2007, 11:55:29
Bij ons op afdeling Duin- en Bollenstreek hebben we reeds Parnassia op bezoek gehad en zouden we van de GGD nog een lezing krijgen over AIDS / HIV (is echter niet doorgegaan). Brandwonden / Warmte- en Koudeletsel vielen bij ons de stof voor normale herhalingsavonden.

De lezing van Parnassia heb ik ervaren als zeer leerzaam en als je de sheets als vrijwilliger ook nog eens toegestuurd krijgt, is het helemaal super.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #33 Gepost op: 15 mei 2007, 12:43:38
wat wij de afgelopen tijd hebben gehad (spreek wel over laatste 2 jaar)
* lezing hulphonden stichting
* Instructeur reddingsbrigade over drenkelingen (heel erg leerzaam)
* Brandwondenstichting
* de persoon die opgeleid is voor de afd. inzake traumaverwerking na bijv een reanimatie
   (dus de psychosociale zijde)
* Ambulancedienst om eens te laten zien hoe zij een reanimatie van "overnemen" bij aankomst.
* Lezing over Gilles de la Tourette
* drank en drugs.

Gewoon eens nadenken over wat je op straat zoal kunt tegenkomen bij het verlenen van eerste hulp.

succes met je planning
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #34 Gepost op: 16 mei 2007, 10:38:14
een tip van iemand die die lezing al 3 keer heeft gehad het blijft intersant

epelepsie van frans palmen van het kempenhage
flappus  niet elke verandering is een verbetering

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #35 Gepost op: 6 juni 2007, 21:14:49
EH bij autisten, dementen e.a.?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

yvp

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 6 juni 2007, 22:36:07
EH bij astma en COPD ?

groetjes Yvonne

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #37 Gepost op: 7 juni 2007, 22:14:46
ik weet niet of het bij jullie mogelijk is maar wij hebben als gastdocent een pleeg gehad van de ambulance. deze kwam vertellen wat er allemaal gebeurt op het moment ze wegrijden bij ons. was erg leuk en leerzaam. en natuurlijk eventjes in de wagen kijken

ook hebben wij een lezing gehad over hoe je om moet gaan met mensen die doof of slechthorend zijn  van het blinde instutuut.
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #38 Gepost op: 8 juni 2007, 10:47:20
Ons lesjaar is altijd te kort om alle leswensen in te kunnen plannen.
Afgelopen jaar hadden we naast de reguliere EHBO-lessen en verbindingen bijvoorbeeld een excursie naar de RAV-standplaats, een aantal gastdocenten (o.a. omgang met agressie), een les verzorgd door een reddingshondengroep waar onze afdeling regelmatig mee samenwerkt en twee avonden met uitleg over correct rolstoelgebruik en tiltechnieken. Als je dan nog eens een oefening er tussendoor gooit en de lesavonden die uitvallen als gevolg van vakanties meetelt heb je zo een jaarrooster met iedere week een les.

Kleine tip die bij ons geholpen heeft: pols eens onder de eigen vrijwilligersgroep waar behoefte naar is.

Succes en laat ons weten welke gastdocenten je hebt uitgenodigd, wellicht dat andere afdelingen hier ook wat aan hebben.

Groet,
Bart
Had een dag maar 48 uur

Casbuur

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 23 augustus 2007, 23:22:56
Je moet kijken naar welke informatie gevraagd wordt in de afdeling. Werken jullie vooral bij sportevenementen, zal je het beste een sportmasseur of zoiets erbij kunnen halen voor uitleg bij sportblessures. Werk je veel bij het water, zal ik de reddingsbrigade instructeurs erbij vragen. Zodoende zal ik te werk gaan.