Assistent ALS,
Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling en de zoveelste poging van EHBO ers om zich op het terrein van de zorgproffessional te begeven. En daar is al veel over gesproken op dit forum.
Ik zou willen zeggen tegen die EHBO er die zo graag zijn horizon wil verbreden. Ga een opleiding doen tot verpleegkundige. En ga verder studeren. Zorg dat je een zorgprofessional wordt. Maar ga niet op een spastische en gekunstelde manier een weg vinden om jezelf als EHBO er meer terrein en meer deskundigheid toe te eigenen dat gewoon niet bij het EHBO niveau past.
Het soort kwibussen die overduidelijk zichtbaar zijn op de foto,s van amstelveen ontlenen hun bestaansrecht aan dit soort cursussen. En zich vervolgens gaan kleden in ambulancekleding met een star of life op de borst. Ik gruwel van dit soort lui. Zij zijn de reden dat AZN een nieuwe kledinglijn moet ontwikkelen en hier beschermingsrecht op moet aanvragen. Zij zijn de redenen dat evenementenhulpverlening soms in een kwaad daglicht staat. Zij zijn de reden dat evenementenhulpverleners door ambulancepersoneel soms arrogant worden benaderd. Je kunt bijna wachten tot deze hersenlozen over hun grenzen heen gaan (als ze dat al niet zijn) en fouten gaan maken.