BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig

Auteur Topic: BOA schrijft boete uit voor verkeerd geparkeerd politievoertuig  (gelezen 21197 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #60 Gepost op: 8 december 2016, 10:18:49
Citaat van: HIT link=msg=1465286 date=1481159085
Ik bedoel daarmee dat wanneer er een klacht is en er wordt gekeken naar je dagstaat ( ik noem het ff zo omdat ik de juiste benaming ff niet voor handen heb ) er is aangegeven dat je je vrijstellingen hebt gebruikt en waarvoor.
Zo hoef je dagen/weken/maanden na de datum niet te verklaren wat je hebt gedaan en waarvoor.

Je wilt niet weten welke procedures er lopen als iemand een klacht indient en hoelang zoiets ook kan doorgaan. Dus dat is niet waar hoor, ook wij worden gewoon op ons gedrag aangesproken en als we het niet kunnen uitleggen óf niet correct is worden ook wij bestraft. Dat kan zelfs maanden na dato nog.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #61 Gepost op: 8 december 2016, 12:36:10
Citaat van: silque link=msg=1465334 date=1481188729
Je wilt niet weten welke procedures er lopen als iemand een klacht indient en hoelang zoiets ook kan doorgaan. Dus dat is niet waar hoor, ook wij worden gewoon op ons gedrag aangesproken en als we het niet kunnen uitleggen óf niet correct is worden ook wij bestraft. Dat kan zelfs maanden na dato nog.
Ja, dat begrijp ik maar bedoelde ik niet. Ik bedoel dat het toch makkelijker is om het al ergens te hebben opgeschreven al is het maar voor jezelf om te weten wat je hebt gedaan en waarom?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #62 Gepost op: 8 december 2016, 15:51:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1465303 date=1481184950
Zo kwam ik niet zo lang geleden een filmpje tegen. Na een inzet gaat men weer verder  met surveilleren en rijdt 50+. Gebruik of misbruik?

Dat is nogal op het randje. 50+ terwijl je geen opdracht hebt... succes met dat verkopen bij de rechter of de chef.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #63 Gepost op: 9 december 2016, 01:44:10
Citaat van: HIT link=msg=1465014 date=1481036866
Dat jouw pauzes worden doorbetaald is eigenlijk naar de letter van de ATW een teken dat je baas niet oplet of goed gezind is, want in de ATW staat namelijk dat pauze's onbezoldigd zijn.

Kan jij dan even het artikel in de ATW aangeven waar dat staat? Dat kan jij niet, want de ATW zegt alleen iets over wat arbeid en rust is en hoeveel rust een werknemer moet hebben. In de ATW staat nergens of, en zo ja hoeveel, iemand betaald moet krijgen voor het verrichten van arbeid.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #64 Gepost op: 9 december 2016, 01:53:58
Citaat van: HIT link=msg=1465014 date=1481036866
Echter volgens het ATW is dat niet toegestaan om elke werkdag dit soort pauzes te hebben.

Ook dit is niet waar. Hoewel dat in de ATW niet is toegestaan, wordt deze beperking in het Arbeidstijdenbesluit ongedaan gemaakt, "Indien de aard van het werk dit met zich meebrengt" (Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit het geval is), en wanneer dit in een collectieve regeling is geregeld, en dat is het geval.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007687/#Hoofdstuk4_Paragraaf4.6_Sub-paragraaf_2_Artikel4.6:2

Dus elke werkdag consignatie (al dan niet betaald), is voor agenten wel degelijk gewoon wettelijk geregeld en toegestaan.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #65 Gepost op: 9 december 2016, 15:00:48
Citaat van: HIT link=msg=1465374 date=1481196970
Ja, dat begrijp ik maar bedoelde ik niet. Ik bedoel dat het toch makkelijker is om het al ergens te hebben opgeschreven al is het maar voor jezelf om te weten wat je hebt gedaan en waarom?

Dat zeg ik toch... je maakt na meldingen altijd een mutatie waarin je dat dus noteert.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #66 Gepost op: 10 december 2016, 16:38:19
Citaat van: silque link=msg=1465618 date=1481292048
Dat zeg ik toch... je maakt na meldingen altijd een mutatie waarin je dat dus noteert.

Maar je maakt toch ook zeer vaak gebruik van de vrijstelling buiten alleen meldingen om. Bellertje in de auto of iemand die rood licht negeert. Ander voorbeeld is een ritje door een park of voetgangersgebied om te controleren op dronken of overlastgevende personen. Allemaal voorbeelden waarbij ik het RVV negeer, maar lang niet altijd een mutatie van maak.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #67 Gepost op: 10 december 2016, 17:28:12


Ja, dat begrijp ik maar bedoelde ik niet. Ik bedoel dat het toch makkelijker is om het al ergens te hebben opgeschreven al is het maar voor jezelf om te weten wat je hebt gedaan en waarom?
Ja goed plan zeg...
Als ik aan het werk ben in de noodhulp/surveillance maak ik vaak gebruik van de vrijstelling waarbij ik soms tientallen verkeersregels negeer. Dat doe ik niet voor mijzelf, ik win er immers niks mee. Ik probeer gewoon mijn politiewerk goed te doen.

Ik moet dan van elke keer maar even noteren waar, waarom en wanneer ik dat doe - om een eventueel klagende burger te pleasen?
Daaaaaaaag.

Heb je enig idee hoeveel schriftelijk werk de NP tegenwoordig al heeft ikv verantwoordingsdrift?

Ik leg indien mogelijk nadien aan het bureau wel eens netjes uit aan een burger waarom wij een rood licht negeren.
Soms accepteert de burger dat niet en roept alleen maar: "ja maar"  en "als ik..."

Dan stel ik ze voor de keuze: een klachtformulier of een sollicitatieformulier.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #68 Gepost op: 11 december 2016, 11:46:17
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1465827 date=1481384299
Maar je maakt toch ook zeer vaak gebruik van de vrijstelling buiten alleen meldingen om. Bellertje in de auto of iemand die rood licht negeert. Ander voorbeeld is een ritje door een park of voetgangersgebied om te controleren op dronken of overlastgevende personen. Allemaal voorbeelden waarbij ik het RVV negeer, maar lang niet altijd een mutatie van maak.

Correct, maar daar word je ook niet voor geverbaliseerd. Waar ik op doel zijn flitsers/radar.
Overigens is je bonnetje ook gewoon een proces verbaal!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #69 Gepost op: 11 december 2016, 12:10:38
Citaat van: scorpio link=msg=1465533 date=1481244838
Ook dit is niet waar. Hoewel dat in de ATW niet is toegestaan, wordt deze beperking in het Arbeidstijdenbesluit ongedaan gemaakt, "Indien de aard van het werk dit met zich meebrengt" (Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit het geval is), en wanneer dit in een collectieve regeling is geregeld, en dat is het geval.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007687/#Hoofdstuk4_Paragraaf4.6_Sub-paragraaf_2_Artikel4.6:2

Dus elke werkdag consignatie (al dan niet betaald), is voor agenten wel degelijk gewoon wettelijk geregeld en toegestaan.
Lees hem eens helemaal, dan vind je ook het gedeelte dat zegt dat bij een oproep de pauze komt te vervallen en bij herhaalde oproep de tussenliggende tijd ( gelijk of minder dan een half uur ) moet worden gezien als werktijd.
Ook staat er dat de pauzes wel moeten worden gecompenseerd waarmee wordt bedoeld dat door de oproep gemiste pauze moet worden ingehaald.

Verder staat er bij consignatie diensten een wettelijke toegestane hoeveelheid van deze diensten.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1465839 date=1481387292
Ja goed plan zeg...
Als ik aan het werk ben in de noodhulp/surveillance maak ik vaak gebruik van de vrijstelling waarbij ik soms tientallen verkeersregels negeer. Dat doe ik niet voor mijzelf, ik win er immers niks mee. Ik probeer gewoon mijn politiewerk goed te doen.

Ik moet dan van elke keer maar even noteren waar, waarom en wanneer ik dat doe - om een eventueel klagende burger te pleasen?
Dat schrijf ik nergens, ik schreef eerder al:
Citaat van: HIT link=msg=1465286 date=1481159085
Overigens vind ik ook gewoon dat de vrijstelling niet aan voorwaarden moet voldoen buiten dat het een herkenbaarvoertuig moet zijn. Dat neemt ook gelijk een boel administratie weg als ik Silque en anderen moet geloven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.