Lees hem eens helemaal, dan vind je ook het gedeelte dat zegt dat bij een oproep de pauze komt te vervallen en bij herhaalde oproep de tussenliggende tijd ( gelijk of minder dan een half uur ) moet worden gezien als werktijd.
Ook staat er dat de pauzes wel moeten worden gecompenseerd waarmee wordt bedoeld dat door de oproep gemiste pauze moet worden ingehaald.
Jij leest alleen maar de ATW, maar in het Atb staan een aantal uitzonderingen. Jij verwijst in bovenstaande naar artikel 5:9 lid 7 van de ATW. Hierin gaat het om de toepassing van (o.a.) lid 2 van dit artikel, maar in het door mij genoemde artikel in het Atb, wordt nu juist lid 2 van dit artikel in de ATW niet van toepassing verklaard. Dus ja, ik heb hem helemaal gelezen, maar lees jij nu ook eens het Atb, want daarin staan nog veel meer uitzonderingen op de ATW.
Verder staat er bij consignatie diensten een wettelijke toegestane hoeveelheid van deze diensten.
Inderdaad staat er bij consignatie (zonder dienst, want het gaat niet om diensten), zowel tijdens de dagelijkse/wekelijkse rust en pauze, een maximum hoeveelheid in de ATW. Maar in het door mij genoemde arikel in het Atb is dit maximum (onder bepaalde voorwaarden) dus niet meer van toepassing voor consignatie tijdens pauzes.
En nogmaals, in welk artikel kan ik in de ATW iets lezen over de beloning van pauzes?