Mercedes/DAF met DPU (vervanging)

Auteur Topic: Mercedes/DAF met DPU (vervanging)  (gelezen 3986 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Gepost op: 16 oktober 2005, 18:42:23
Beste mede lezers,

Enkele maanden geleden ben ik ook wel is ermee bezig geweest. Maar misschien is er inmiddels al wat over bekend geworden.

De door Biza geplaatste Mercedes 1620, DAF1900 en DAF65, wanneer worden deze vervangen? en door wat voor chassis?

Groet

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2005, 18:49:06
Dit kan nog wel even duren er wordt een nieuwe inventarisatie gemaakt van al het materieel van BIZA
Er komt een nieuwe indeling dit komt doordat er begin volgend jaar het gehele land verdeeld gaat worden in veiligheidsregio's zodoende dat ze eerst kijken of er geen materieel over is
Ik weet dat o.a. in de regio rotterdam rijnmond dompelpompen en basis bakken weg gaan
Als de nieuwe indeling er is zal er best wel wat vervangen gaan worden want dat is toch ook hoog tijd
succes ???

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2005, 18:52:28
Hoi Rinus,

Allereerst dank voor je gegeven info, daar kan ik wat mee.
Maar alle DPU's weghalen uit rotterdam kan toch niet?

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2005, 18:56:34
Nee dat gaat ook niet maar met de nieuwe veiligheidsregio's waar uiteraard rotterdam ook onder valt kan bijv. de dompelpomp frobenstraat weg gezien om de hoek bergschenhoek er een heeft staan
je begrijpt ik weet al dat de frobenstraat ingeleverd wordt op korte termijn ook de bgu bak gaat weg

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2005, 21:32:04
ben benieuwd, heb idd oook wat gehoord over MB actros  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2005, 13:03:53
Nou laten we hopen op ons eigen nederlands merk want dat is toch echt net iets beter :laugh: :laugh:

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:24:25
ach, de ene vind dat wel, de andere heeft liever mercedes (waaronder ik zelf)

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:30:00
nou dan heb je toch nog niet goed gereden met beide wagens :laugh: :laugh:

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:33:40
dat klopt, ik ben ook nog 17 en heb alleen actros gereden, vind de actros zowel qua uiterlijk als betrouwbaarheid een goede kansmaker (of ze moeten met ze alle over op de scania met neus)

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:33:11
Ik ben van mening dat het niet nodig is om als brandweer in een scania torpedo te gaan rijden, argumenten als dat het een 2e hands is en dat deze dan goedkoper is vind ik niet terecht. Dan kan er ook gekozen worden voor een frontstuur cabine. Als we het dan toch over de prijs hebben....
En of het nou MAN, Mercedes, DAf wordt maakt mij niet zoveel uit, ik ben er van overtuigt dat dit allen goede chassis zijn.