DARES concurentie verbindingsdienst ?? Of juist aanvulling?

Auteur Topic: DARES concurentie verbindingsdienst ?? Of juist aanvulling?  (gelezen 9558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2010, 14:31:46
Ik wil wel, een hoop anderen willen wel. Er is iets met band-indeling en machtigings voorwaarden. ( Leuk detail, we delen her en der frequenties met Defensie )
De apparatuur is allemaal gelijk te noemen, daar maakte ik eerder al een opmerking over, die wellicht van een smiley voorzien had moeten zijn.


Als 2  vergunninhouders bij het agentschap telecom, aangeven dat in bepaalde omstandigheden er op elkaars frequentie kan worden gecommuniceerd kan daar over gesproken worden. Het nadeel is echter dat elke amateur een vergunning houder is. Ik kan mij voorstellen dat er een koppel kanaal gemaakt kan worden in de 145MHz, waar NRB en RK op kunnen uitkomen als koppeling met DARES in ramp omstandigheden.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2010, 12:25:53
Regelgevingstechnisch zijn er vele wegen naar rome..

Echter stop in elke NRK, REDNED wagen een iemand met een zendamateur licentie, die aangemeld is bij Dares, en laat die dat koppelvlak onderhouden..

Je kan het zelfs zo organiseren, dat jij een breedband mobilifoon regelt, met een extra antenne in je mast.. en iemand van Dares zich bij jou locatie meld als Liason en contact post van Dares..


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #22 Gepost op: 3 maart 2010, 15:02:21
Hallo ieders,

het rode kruis vlaanderen had eens een oefening op 145.350(2 meter amateurband) en de veron afd etten-leur wilde hun "wekelijkse bijpraat ronde' gaan doen en toen werden de belgen niet geloofd dat men een oefening had en men eiste dat ze qrv zouden gaan naar een andere freq. wat de belgen hadden gedaan. Ze kunnen hier wel dares opzetten, maar als men nog niet eens weet hoe het werkt/geregeld is bij de on-ers en dl-ers, dan vraag ik me af of dat dares zin heeft. Daarnaast betalen we belasting en heeft defensie maar werk af te leveren voor de maatschappij alsmede de appr. van defensie zal toch kwalitatief hoger zijn dan een uhf/hf set van dares vrijwilligers.(waar men op alle vlakken een tekort aan hebben........)

groetjes pim