Gebruik van P2000 door ambulances

Auteur Topic: Gebruik van P2000 door ambulances  (gelezen 13732 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #40 Gepost op: 25 februari 2010, 17:33:28
112meldingen
13:45:37 21-02-10[DRE]A1 ECHTEN
0520321Ambulancepost Drenthe


Gaan de ambulances van Drenthe op P2000? Gezien deze melding. Opvallend is wel dat steeds meer regio's alleen de plaatsnaam nog in de melding vermelden.


Ik hoop van wel he O0
Trouwens, de meldingen hier verschijnen ook direct in MDT.
Dus de kans dat ze hier ook op P2000 overstappen lijkt mij nihil.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #41 Gepost op: 25 februari 2010, 18:39:01
Trouwens, de meldingen hier verschijnen ook direct in MDT.
Dus de kans dat ze hier ook op P2000 overstappen lijkt mij nihil.

Dat staat los van elkaar. De primaire functie van P2000 is alarmeren. De primaire functie van een MDT hangt een beetje van het gebruikte systeem af, maar dat is meestal het verschaffen van rit- en/of routeinformatie. Als het personeel buiten de wagen is dan kun je wel 25 ritten op de MDT zetten, maar zolang ze niet in de wagen stappen zullen ze daar geen notie van hebben. Ze zullen dan portofonisch of telefonisch verwittigd moeten worden van een nieuwe rit en omdat dat ook niet altijd ideaal werkt stappen steeds meer regio's toch over op P2000, ook al gebruiken zij al tijden een MDT. Daarom is het zeker niet onwaarschijnlijk dat de Drenthse ambulances op termijn ook via P2000 gealarmeerd zullen worden.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2010, 18:43:08
Dat staat los van elkaar. De primaire functie van P2000 is alarmeren. De primaire functie van een MDT hangt een beetje van het gebruikte systeem af, maar dat is meestal het verschaffen van rit- en/of routeinformatie. Als het personeel buiten de wagen is dan kun je wel 25 ritten op de MDT zetten, maar zolang ze niet in de wagen stappen zullen ze daar geen notie van hebben. Ze zullen dan portofonisch of telefonisch verwittigd moeten worden van een nieuwe rit en omdat dat ook niet altijd ideaal werkt stappen steeds meer regio's toch over op P2000, ook al gebruiken zij al tijden een MDT. Daarom is het zeker niet onwaarschijnlijk dat de Drenthse ambulances op termijn ook via P2000 gealarmeerd zullen worden.
Wat is het probleem met C2000 alarmeren dan?
Hier in Drenthe gaat het grootste gros aan meldingen via C2000 en dan krijg je zoiets: 136 kunt u gaan met A2 naar BolleGijsStraat 10.
De rest komt dan via MDT of C2000.
Wat is het grootste voordeel van P2000 ten opzichte van C2000? :)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2010, 15:26:03
Wat is het probleem met C2000 alarmeren dan?
Hier in Drenthe gaat het grootste gros aan meldingen via C2000 en dan krijg je zoiets: 136 kunt u gaan met A2 naar BolleGijsStraat 10.
De rest komt dan via MDT of C2000.
Wat is het grootste voordeel van P2000 ten opzichte van C2000? :)
Pieper kan je aan je broek hangen en is kleiner en makelijker dan een C2000 portofoon;)
Dus hoefje die niet overal mee te slepen als je even ergens buiten bent


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #44 Gepost op: 26 februari 2010, 15:45:16
Wat is het probleem met C2000 alarmeren dan?
Hier in Drenthe gaat het grootste gros aan meldingen via C2000 en dan krijg je zoiets: 136 kunt u gaan met A2 naar BolleGijsStraat 10.
De rest komt dan via MDT of C2000.
Wat is het grootste voordeel van P2000 ten opzichte van C2000? :)

Er is nergens gesproken over een "probleem", maar P2000 is een alarmeringsnetwerk en C2000 een communicatienetwerk. Dat er hier en daar ook via C2000 gealameerd (SDS) of opgeroepen wordt is leuk en aardig, maar er zal vast een goede reden zijn dat steeds meer regio's toch overstappen op P2000. De exacte reden weet ik niet en kan logischerwijs ook per regio verschillen, maar een feit is gewoon dat P2000 een betere, veel betere dekking heeft dan C2000. Een C2000 porto kan zacht of uit staan (in ziekenhuizen bijvoorbeeld) en bovendien is er voor P2000 volgens mij een betere backup dan voor C2000 (de PED of tegenwoordig PANCRAS).

Een probleem is er dus niet, maar als het een gewoon meer voordelen heeft dan het ander, waarom niet overstappen? Daarnaast, schiet mij nu te binnen, kun je met P2000 ook meerdere eenheden tegelijk piepen, handig bij inzetten waarbij direkt meerdere wagens worden gestuurd, zoals bij een reanimatie of een groot ongeval. In Haaglanden zag ik dat vroeger nooit, maar sinds de karakteristiek AMON: Ja is toegevoegd zie ik het regelmatig :

09:57:50 26-02-10  GROUP-1  A1 2571HP 190 Paul Krugerlaan 190 GV 16354 (Inzet AMON: ja)
1520029CPA Haaglanden (Ambu 29)
1520081CPA Haaglanden (Motor 81)
p2kflex
12:14:37 26-02-10GROUP-2A1 2263CL 267 Prins Johan Willem Frisolaan/Ingang D 267 LS 16395 (Inzet AMON: ja)
1520018CPA Haaglanden (Ambu 18)
1520081CPA Haaglanden (Motor 81)
p2kflex
13:00:34 26-02-10GROUP-1A1 2595AN 52 78 Rijkskantoor Beatrixp Wilhelmina Van Pruisen 52 78 GV 16411 (Inzet AMON: ja)
1520017CPA Haaglanden (Ambu 17)
1520085CPA Haaglanden (Motor 85)
p2kflex
13:51:29 26-02-10GROUP-1A1 2525LA 533 thv Hoefkade 533 thv GV 16437 (Inzet AMON: ja)
1520009CPA Haaglanden (Ambu 09)
1520081CPA Haaglanden (Motor 81)


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #45 Gepost op: 26 februari 2010, 15:52:30
Hunter, danke! O0
Weet ik dat ook weer, nu nog hopen dat ze het doen ook.
Heb ik ook weer een reden om een dure camera te kopen ;D

Groet,
Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------