Precies.Gewoon veel water en kanonnen en niet al te veel mensen.Hier dus water zat in de buurt en ook GWT ter plaatsen maar waterkanonnen .....?
Meestal wordt een groot gedeelte van het materieel en personeel bij dit soort branden niet ingezet,hier zou trouwens nog nadere studie naar verricht worden aan de hand van eerdere zeer grote branden.
Dit soort bouwsels,als het eenmaal brandt dan is het het afbrandscenario en hier helemaal met jachten erin en dus ook geen deugdelijke brandscheidingen vanwege de afmetingen van de jachten. Alleen overslag naar andere bouwsels proberen te voorkomen met de nodige stralen uit kanonnen of HOE 2000 oid.
Ondertussen de halve streek daar wakker toeteren hele colonnes in de bocht, ook hier des te meer zielen des te meer vreugd.
Ik wil hier wel inhoudelijk op in gaan, want hoe gaan we dit kenbaar maken aan de aanrijdende eenheden en wanneer is het een afbrandscenario of niet?
Hangen we een bordje op de muur van het gebouw? En vanaf welk moment gaat dat in? En als er nou nog iemand binnen is?
Zelf ken ik deze discussies, ze zijn erg lastig.
Ik begrijp wat je bedoelt en als ik zo kijk is een stoplijn creëren de beste optie, dan is het alleen nog even de vraag waar?
Maar het is verdomd lastig om aanrijdend hier al wat mee te doen, anders dan elkaar erop te attenderen, het is continue afwegen wat je verantwoord kan doen en met welke risico's, geeft niet daar ben ik voor opgeleid, maar om dit nu van te voren af te kaderen is lastig, want dan komen er heel wat partijen om de hoek kijken. Eigenaar, investeerders, verzekeraars, gemeente, denk aan de neven effecten, afijn een hele club die er allemaal wat van gaan vinden voordat er überhaupt een pand staat.
Neemt niet weg dat ik het met je eens bent, dat als er dan door eigenaar/gebruiker gekozen is voor het minimale aan veiligheidseisen we heel gauw een stapje terug doen, maar dan kom ik weer met mijn vraag wanneer is dat nu precies, als er een prullenbak binnen in de brand staat?
Zeg het maar!