Van mijn mag hij de rest van zijn leven een publicatie verbod krijgen en de media waar hij voor werkt een waarschuwing bij herhaling een bevel om hun activiteiten te stoppen. Maakt mijn niet uit of dit een persbureau, krant, televisiezender of wat dan ook is.
Op zich zullen de meeste persbureau's en afnemers dergelijke mensen in het vervolg links laten liggen.
Maar het punt is: hij 'werkt' niet voor ze. Hij biedt beelden aan, en die koopt een persbureau al-dan-niet aan en probeert ze dan door te verkopen. Er is geen gezagsverhouding; er is geen arbeidscontract; noem maar op.
Als we jouw logica volgen zou er geen supermarkt meer zijn in NL, want ze hebben allemaal wel eens bedorven etenswaren uit de schappen moeten halen, die hun leveranciers bij ze hebben aangeleverd. Ook voor de Albert Heijn geldt: ze lopen door zo'n affaire reputatieschade op, en ze kunnen besluiten om met die leverancier te breken om verdere reputatieschade te voorkomen.
Maar gedwongen sluiten.... denk eens even na. Het is niet mijn favoriete persbureau en we doen ook geen zaken met ze, maar dit slaat echt weer nergens op.
Peen