Ikzelf draag koppel en heb er alleen functionele dingen aan hangen. Zo'n grote maglite mogen wij al niet bij ons dragen (binnen onze afdeling) ivm het gevaar wat het met zich mee kan brengen (gebruiken als wapen).
Ikzelf draag altijd een koppel tijdens inzetten. Ik heb hier aan hangen, van linksvoor naar rechtsvoor: keyholder waar mijn Kiss of life sleutelhanger aa hangt, links op de heup eventueel mijn Olight (afhankelijk van de inzet, overdag dus niet), midden op mijn rug een klein tasje met 2 paar handschoenen, ter hoogte van mijn rechter bil de portohouder (mits nodig), rechts op de heup mijn pager (prive, waarschijnlijk binnenkort NHT-pager) en dan rechtsvoor mijn Rescue tool van Victorinox in een zwarte houder en erlangs een katrolletje waar mijn Rode Kruis legitimatie aan hangt. Portotasje en zaklamp heb ik alleen mee als ik weet dat ik het die inzet nodig heb, anders blijft het fijn thuis of gaat het mijn verbandtas in.
Daarnaast heb ik in mijn zak op het bovenbeen links het notitieboekje, isodeken en handschoenen zitten, rechts de traumaschaar en handschoenen.
Het is inderdaad soms van de gekken wat sommige er wel niet aan hebben hangen, ook ik kijk mijn ogen hier nog op uit hoor. Ik vind dat een koppel prima kan, zolang deze functioneel bepakt is en niet volhangt om het volhangen. Ook bij mij klinkt het alsof mijn koppel behoorlijk vol hangt maar dat valt heel erg mee als je het ziet.