Amerikaanse brandweervoertuigen

Auteur Topic: Amerikaanse brandweervoertuigen  (gelezen 80795 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #320 Gepost op: 1 februari 2006, 09:39:25
Nou Ricardo

dan hoop ik dat je ze hier om het forum wil plaatsen. zo dat er ook eens van iemand anders wat foto's uit de statens te zien zijn. ik heb nog het een en ander om op het forum te plaatsen. maar op een gegeven moment is het op.
trouwens wat word er de laatste tijd toch weinig foto's op het forum gezet. ik weet dat het winter is. maar het zal toch niet zo zijn dat er alleen foto's die je net gemaakt heb hier op het forum geplaatst worden. het is ook leuk om iets oudere foto's op het forum te plaatsen. komt je weer in de sfeer om van de zomer weer eens actief op fotosafari te gaan.
in iedergeval goede reis en hopelijk maakt je een aardig aantal foto's daar in de statens Ricardo.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #321 Gepost op: 1 februari 2006, 11:35:36
Nou Ricardo

dan hoop ik dat je ze hier om het forum wil plaatsen. zo dat er ook eens van iemand anders wat foto's uit de statens te zien zijn. ik heb nog het een en ander om op het forum te plaatsen. maar op een gegeven moment is het op.
trouwens wat word er de laatste tijd toch weinig foto's op het forum gezet. ik weet dat het winter is. maar het zal toch niet zo zijn dat er alleen foto's die je net gemaakt heb hier op het forum geplaatst worden. het is ook leuk om iets oudere foto's op het forum te plaatsen. komt je weer in de sfeer om van de zomer weer eens actief op fotosafari te gaan.
in iedergeval goede reis en hopelijk maakt je een aardig aantal foto's daar in de statens Ricardo.
Bedankt Louis en dat zal zeker goed gaan komen. het is nog wel een tijd weg maar de dagen vliegen voorbij. Ik zal uiteraard proberen zoveel mogelijk brandweerwagens op de foto te zetten en als de definitieve route bekend is zal ik een wat korpsen mailen.

En naturlijk plaats ik ze.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #322 Gepost op: 4 februari 2006, 08:17:40
een Pierce Contender autospuit uit 2003 van brandweerkorps Manor in Travis County in de staat Texas.

[verwijderd door de beheerder]

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #323 Gepost op: 4 februari 2006, 12:13:17
Heeft er iemand ook foto's van brandweer voertuigen uit Miami Beach, Key Biscane, Coconut Grove etc?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #324 Gepost op: 5 februari 2006, 10:59:49
een American La France 900 Snorkel van brandweerkorps Tacoma.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #325 Gepost op: 11 februari 2006, 19:57:06
de grote KME laddertruck uit 1996 van brandweerkorps Wellesley.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #326 Gepost op: 11 februari 2006, 19:58:42
en de Spartan trekker uit 1991 met Maxim ladderoplegger uit 1976 van brandweerkorps Worcester.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #327 Gepost op: 23 februari 2006, 13:48:13
net een partij oude dia's ingescand met brandweervoertuigen uit de staat Maine in Amerika. ze zijn rond herfst 1990 gemaakt. als eerste brandweerkorps Chicopee met een International autospuit en een Kenworth tanker.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #328 Gepost op: 23 februari 2006, 13:53:20
wat opvalt is dat er in die regio nogal veel gebruik gemaakt werd van Internationals. zo als het brandweerkorps van Cornish met een 1960 International Loadstar autospuit met Farrar opbouw. een 1975 International tankautospuit met Middlesex-Darley opbouw en men had ook nog een in 1982 opgebouwde tanker welk opgebouwd was op een 1977 International Loadstar.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #329 Gepost op: 23 februari 2006, 13:58:01
maar het was niet alleen Internationals wat de klok sloeg. bij brandweerkorps Goodwin Mills gingen deze wagens op de plaat. een Ford C-serie autospuit met E-One opbouw uit 1987 en een GMC K3500 mini-pumper met Messer opbouw uit 1981. ook stond hier een oude Chevrolet welk nog als watertankwagen gebruikt werd. een wagen uit begin jaren vijftig.