Herindeling naar veiligheidregio's c.q. IJsselland en Noord-Oost Gelderland

Auteur Topic: Herindeling naar veiligheidregio's c.q. IJsselland en Noord-Oost Gelderland  (gelezen 2002 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
RAV IJsselecht:
Ambulance's         : 22    Chevrolet
Piket auto's          : 14    Volkswagen polo en Golf
Huisartsen auto's :   3    Volkswagen Sharan
Landrover OVD-G :    1    LAndrover
Ambuteam            :    1    Mercedes sprinter
Sigmateam           :    1    Mercedes Sprinter
motorlance(ovd-g):    1    Zusuki

aantal ambulance posten: 9
Zwolle - Heerde - Kampen - Steenwijk - Ommen - Hardenberg - Balkbrug - Lichtmis(Rouveen) - Zwartsluis.

Wicher, en anderen,

De vorming van de de veiligheidsregios zijn er nu plaatsen die door door ambulancediensten veiligheidsregio overschrijdend werken..

Voorbeeldje Hattem en Heerde valt nu de brandweer en ambulance meldkamers van IJsselvecht, maar onder de politieregio Noord-Oost Gelderland.

Nu zouden de plaatsjes Hattem en Heerde onder de veiligheidsregios van noord-oost gelderland vallen en onder de daarbij behorende meldkamers..

Weet iemand hoe het nu met status is, van dit soort gebiedsveranderingen is..  Want dit speelt ook in meedere regio's heb ik begrepen..

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Dit speelt ook in Deventer, de ambulance en brandweer worden vanuit de GMA in Apeldoorn aangestuurd en de Politie is weer regio IJsselland, en wordt aangestuurd vanuit zwolle.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Voor wat betreft de ambulance hulpverlening heeft het bij mijn weten nooit tot problemen geleidt (Heerde/ Hattem). Er zijn goed afspraken in dit grensgebeid. Maar de minister heeft gezegd dat alle gebieden congruent moeten zijn,dus er wordt aan gewerkt.
VSAZ ambulancezorg

Rescue

• Senior gebruiker
Bij mijn weten, heeft het operationeel ook nog nooit tot echte problemen geleid..
Wel weet ik dat er al eerder over onderhandeld is.. en dat telkens word af gebroken..
Veel had de punten hadden naar men mij verteld heeft met dekking van de communicatie apparatuur, en de investeringen die IJsselvecht gedaan heeft in de infrastructuur aan de overkant van de IJssel..

Brandweer Hattem, Wapenveld/Heerde etc zouden dus ook onder de vleugels van Apeldoorn gaan vallen inclusief de standplaats Heerde voor de ambulance dienst..

Of de standplaats over gaan van de ene ambulancedienst naar de andere dat hoeft dus niet.. Maar de verantwoordelijkheid van de CPA's, RAV's en GHOR behoren straks dus over te gaan naar de nieuwe gebiedsindeling..

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Hier werdt tot een klein jaartje geleden de ambulancezorg door Gooi&vechtstreek gedaan,nu door de RAVU Utrecht.Er wordt aangereden vanuit de standplaats Baarn,en mocht die al ingezet zijn komen ze vanuit Amersfoort-Noord.Mochten er meerdere ambulances nodig zijn rijdt uiteraard gewoon Gooi&vechtstreek

7194

• Senior gebruiker
Kleine correctie. Baarn heeft geen vaste standplaats. Wel een steunpost waar bij gebrek aan goede dekking een ambu komt te staan (Voorwaarde scheppend).
(Heb alleen geen idee hoe vaak zoiets voorkomt).

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Amersfoort Noord is toch niet meer?

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

7194

• Senior gebruiker
Amersfoort Noord is toch niet meer?

Carl.
Oh, waar heb je die informatie vandaan?

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Ik heb via via begrepen dat post Amersfoort Noord geen bestaansrecht meer heeft i.v.m. het afstoten van regio Nijkerk aan Gelderland Midden, maar goed, als ik ernaast zit, dan hoor ik het graag.

C.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik heb via via begrepen dat post Amersfoort Noord geen bestaansrecht meer heeft i.v.m. het afstoten van regio Nijkerk aan Gelderland Midden, maar goed, als ik ernaast zit, dan hoor ik het graag.

C.
Nee hoor,Rond om de post Amersfoort Noord is er een nu een grote woonwijk plus kantoorpanden.
Verder wordt er vanuit Noord gereden naar Bunschoten,Baarn en Eemnes.Kortom alles aan de noordzijde van Amersfoort  ;D