Hulpverleningsforum
Inloggen
Registreren
Vorige
Volgende
Hulpverleningsforum
»
Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie
»
Brandweer algemeen
»
Risicobeheersing (Pro-actie en preventie)
»
Risico Analyse
Risico Analyse
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Risico Analyse (gelezen 12824 keer)
0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
medic112
Junior gebruiker
Risico Analyse
Gepost op:
15 december 2016, 21:43:08
hoi collega's,
ik ben op zoek naar uitgewerkte risico-analyses van brandweer voor een werk. Zijn hier mensen die dat willen delen? Blijft voor mijn gebruik.
Graag privé.
Medic112@telenet.be
Proost
Politiekundige
Forum gebruiker
Re: Risico Analyse
Reactie #1 Gepost op:
15 december 2016, 23:29:59
Ben je op zoek naar een analyse volgens een bepaalde methode? Moeten ze al reeds ingevuld zijn en waar moet de analyse over gaan? Of maakt dat niets uit?
Voor welke toepassing heb je m nodig?
medic112
Junior gebruiker
Reactie #2 Gepost op:
16 december 2016, 07:34:31
beste Proost,
ik zou het willen gebruiken als leidraad om een fiche op te stellen rond 'terror' en 'toegang verschaffen tot woning door de brandweer'. Methode is niet zo belangrijk, graag wel ingevuld. Is daar iets mogelijk?
Thx
Thor
Senior gebruiker
Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #3 Gepost op:
16 december 2016, 10:54:47
Misschien heb je wat aan dit uitgebreide stuk (77 pag.)
PDF]
Risicoanalyse - Veiligheidsregio Kennemerland
www.vrk.nl/.../Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-
...
medic112
Junior gebruiker
Reactie #4 Gepost op:
16 december 2016, 13:32:27
Hoi Thor,
kan het via email? Link bestaat niet.
Medic112
Djseb
Brandweer - Aspirant
Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op:
16 december 2016, 15:04:17
Thor heeft denk ik de directe link van google gekopieerd waarbij een gedeelte van de link door ... is vervangen. Bij het googlen van het laatste stuk van de link (kopieren en plakken in google) komt dit resultaat naar boven:
Google input: Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-2.0.pdf
Google output:
http://www.vrk.nl/media/472/Regionaal-Risicoprofiel-Kennemerland-Deelrapport-II-Risico-analyse-2.0.pdf
Tip voor de volgende keer
medic112
Junior gebruiker
Reactie #6 Gepost op:
16 december 2016, 15:10:21
Bedankt!
Knap werk dat die scenario's zijn uitgeschreven. Ik zoek echter de eerder dagdagelijkse zaken zoals RA bij ontzetting gekneld persoon, toegang verschaffen tot een woning, horizontale evacuatie, gebruik kettingzaag ... en inderdaad terror.
Pyro_loe
Oranje Kolom
Senior gebruiker
OvD-Bevolkingszorg
Reactie #7 Gepost op:
16 december 2016, 19:14:51
Bedoel je dit (bijv. kettingzaag)
http://www.cepa.be/wp-content/uploads/KS-VIK-002.pdf
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation
medic112
Junior gebruiker
Reactie #8 Gepost op:
16 december 2016, 19:33:24
Zeer nuttig voor het opstellen van een RA, absoluut! Maar ik ben eerder op zoek naar opgestelde risico analyses zoals bijvoorbeeld volgens de methode van kinney zoals hier wordt uitgelegd.
http://www.znrfak.ni.ac.rs/SE-Journal/Archive/SE-WEB%20Journal%20-%20Vol3-3/pdf/4.pdf
Pyro_loe
Oranje Kolom
Senior gebruiker
OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op:
18 december 2016, 13:22:14
Ingevulde analyses zijn natuurlijk voor een specifieke organisatie, en kunnen voor dezelfde risicobronnen verschillende uitkomsten geven.
Voor terrorisme kun je veel verschillende scenario's hebben, waarvoor je elk apart een Taak-Risico-Analyse (TRA) kunt opstellen.
Ik denk dat er nog niet veel TRA's zijn zoals jij ze zoekt.
Deze zullen waarschijnlijk op een wat hoger niveau zijn opgesteld, zoals "valgevaar", "blootstelling aan gevaarlijk stoffen", "psychosociale arbeidsbelasting", zomaar enig onderwerpen die in een Risicoinventarisatie&evaluatie (RI&E) behoren te zitten.
Ken je deze al:
http://www.brandweernederland.nl/service/publicaties/handreikingen_e_d/leidraad/@403/leidraad/
http://iloapp.oefenen-brandweerzwolle.nl/blog/actueel?ShowFile&doc=1270819874.pdf
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation
Print
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »
Hulpverleningsforum
»
Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie
»
Brandweer algemeen
»
Risicobeheersing (Pro-actie en preventie)
»
Risico Analyse
Hulpverleningsforum.nl maakt gebruik van Cookies om de website correct te laten werken. Daarnaast worden er cookies gebruikt door adverteerders en social media websites. Lees ons volledige cookiebeleid.
OK
Learn more
Inloggen
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag