Bewoners hebben elkaar gealarmeerd en zijn bij elkaar langs de deuren gegaan om iedereen de flat uit te krijgen.
De brand is ontdekt door een passant die de frituur in brand zag staan, deze heeft meteen 112 gebeld waardoor de brandweer snel aanwezig was.
Bewoners zijn tijdelijk opgevangen in de centrale hal van het appartementencomplex aan de Muiderschans.
Inmiddels zijn de woningen door de brandweer gecontroleerd.
Veel bewoners mochten terugkeren naar hun woningen (alleen van de woning direct boven het cafetaria weet ik dat niet).
3 woningen hebben door het gezamenlijke rookkanaal waarop ze zijn aangesloten veel rook binnen gekregen.
6 andere woningen zullen ook behoorlijk naar rook ruiken, maar de schade daar was lastig in te schatten.
Ook de kelderboxen hebben vol rook gestaan.
De woningen naast de 9 getroffen woningen hebben enkel wat rooklucht binnen gekregen en zijn er goed vanaf gekomen.
Salvage was ter plaatse om de bewoners van de woningen boven en naast de brand bij te staan.
Hierbij nog een paar foto's
bron: mijn zus woont in een woning net naast de getroffen woningen, de foto's heb ik zelf gemaakt toen ik daar aankwam.