Als een tankwagen er op een of andere manier mee nokt laat je een andere tankwagen komen, als een geboorde put droog komt te staan dan ga je naar een ander geboorde put, wel wat verder weg dus langere slangen WTS of meer rijden met de tankauto.
Als het niveau in een vijver te veel dreigt te zakken dan laat je water middels een paar landbouwers oid met tankaanhangers komen om de boel op peil te houden.
Je kunt wel van allerlei problemen proberen te genereren, houdt de mens scherp om voor die problemen met mogelijke oplossingen te komen.
10-25.000 euro voor de overheid, brandweer. Het gemiddelde bouwsel dat daar staat,samen met de grond, is naar ruwe schatting 50 tot 100 maal zo duur.
Oja, daar krijgen we de firma "draai het verhaal weer om" weer.
![Lips Sealed :-X](https://www.hulpverleningsforum.nl/Smileys/default/lipsrsealed.gif)
Het geen wat ik hierboven schrijf zuig ik niet uit mijn grote duim, als je even de moeite neemt om die site door te lezen waarvan ik de link heb gegeven, dan zul je daar ook ontdekken dat een voorwaarde voor een goede geboorde put is, dat deze over langere tijd water moet kunnen leveren. Het is niet uit te leggen aan een gemeenteraad dat je een geboorde put leeg hebt gezogen, en uit moest wijken naar een andere put. Die keiharde voorwaarde van continu water kunnen leveren is niet incidenteel, maar blijvend. En een gemeenteraad zal het niet nemen als zij net 25.000 euro hebben neer gelegd voor een put waarvan bekend was dat deze niet lang water zal kunnen geven. Kun je gaan uitleggen waarom dat niet vooraf bekend is gemaakt.
Landbouwers of wie dan ook gaan inhuren om een blusvijver op peil houden is net zo onzinnig. Van die kosten met het onderhoud aan de vijver kun je al snel een kloeke waterwagen aanschaffen. Want ja, ook een blusvijver heeft onderhoud nodig.
En met alle respect. Als je als burger al een woonboerderij aanschaft op zo'n mooie locatie en dan ook nog eens met rieten kap, dan heb je over het algemeen ook een stevige verzekering. En als men dan al wil dat de bluswatervoorziening op orde is zou ik eerst eens aankloppen bij de bewoners en hun verzekeringsmaatschapij. De brandweer kan niet elk probleem oplossen, moet je ook niet willen.