0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Deze conclusie lijkt inderdaad wel erg snel zeker daar op dat moment nog geen mogelijke dader was gearresteerd.En wat kan er tegenwoordig allemaal worden verstaan onder een terreuraanslag .
Lijkt mij dat de onderwerptitel door het Moderatorteam gekozen is en naar mijn mening te snel gekozen is.Dit onderwerp had beter in het Buitenland onderdeel kunnen en moeten blijven staan tot er echt duidelijkheid is of het wel een terreuraanslag betreft.Wel bizar dat het gebeurd is. Ben benieuwd of de aangehouden persoon de Poolse bestuurder is en wat hem tot dit heeft gebracht.
NOS Nieuwsuur nu op NPO 2:Over de identiteit van de inzittende van de vrachtwagen is nog geen duidelijkheid.De bijrijder is om het leven gekomen en de aangehouden persoon gaat de politie van uit dat het de chauffeurbestuurder betreft.
Wouter Meijer @WouterMeijer_ 7 minPoolse eigenaar vrachtwagen zegt dat ze contact met chauffeur waren kwijtgeraakt. Maar dus niet zeker of "hun" chauffeur aan het stuur zat.
Minister-president @MinPres 40mBerlijn treurt. En wij treuren mee om de vele doden en gewonden. We denken aan iedereen die vanavond vergeefs wacht op de thuiskomst... 1/2
Minister-president @MinPres 40mvan zijn geliefde. Ik heb mijn Duitse collega Angela Merkel namens NL ons medeleven overgebracht en aangeboden te helpen waar het kan. 2/2
The Iraqi Popular Mobilization Force tweeted that the terror group was taking credit for the incident, which left at least nine people dead at a major public market Monday.
Ministerie van BZ @MinBZ#Koenders geschokt door afschuwelijk nieuws over #kerstmarkt Berlijn. Onze gedachte zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden 1/2
Ministerie van BZ @MinBZWe leven intens mee met Duitse volk en onze Duitse collega's. Op dit moment geen sprake van Nederlandse slachtoffers, aldus #Koenders 2/2