Ongeval Motor-Ambu Groningen

Auteur Topic: Ongeval Motor-Ambu Groningen  (gelezen 3997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Theo Daling

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2005, 02:57:11
Johannes,

Weet je misschien ook waarvoor de traumaheli afgelopen zaterdag namiddag in Hoogersmilde is ingezet? Daar waren ook 2 transporterbusjes (ook trauma?) onder politiebegeleiding naartoe. Heeft het wellicht met de afvoer van TT te maken? Was volgens mij wel een zeer ernstig incident gezien de hoeveelheid medisch personeel (2 ambu's, LL4, 2 (trauma?) busjes.
De media rept nergens over, maar mijn vermoeden is dat er een motorrijder is verongelukt, gezien het feit dat er ook een lijkauto heen is geweest.

gr. Martijn.

sorry voor de late reactie.

Tijdens de TT zijn er gelijktijdig 2 inzetten geweest in Hoogersmilde

Tijdens de afvoer van de TT 2005 is er in hoogersmilde een motorrijder onderuit gegaan tijdens het inhalen is Gewond afgevoerd 1 ambu + LL4

Tijdens de TT worden de ambu begeleidt door de politie tijdens de aan en af voer van de TT-verkeer.

En het tweede incident in Hoogersmilde was een man met een hartstilstand Daarvoor is er 1 ambu uitgerukt en 2 VW-transporters van de RAV-Drenthe voor reanimatie / bijstand de man is helaas tijdens de reanimatie overleden.

Kom zelf uit Smilde

Gr Theo


Theo Daling

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2005, 03:03:54
Ik heb in iedergeval deze ook zien rijden:



PM-OVDG
(bron: http://www.hvdrenthe.nl )

Dit was volgens mij ook diegene met die (illegale) maar mooie amerikaanse sirene.

PS.
Zo een is vorig jaar ook bij een dodelijk ongeval (motorrijder) bij de van Liersbrug te Smilde ingezet, donderdags voor de TT, en heeft toen het stoffelijk overschot meegenomen in zo'n oranje kist die er achterin zat.
[/b]

De andere was ook zo'n VW T4 maar dan een kortere uitvoering (net als de auto van de spoedarts van de Centrale Huisartsen Dienst te Assen). 




Dat lijkt mij raar want dat mag alleen een ambulance doen (heb ik gevraagd aan mijn neef die ambu chauffeur  is bij de RAV-Drenthe) dan is de persoon  onderweg overleden.
Deze motorrijder is terplaatse overleden en is in een loden kist vervoerd in een lijkauto.

Gr Theo